اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

بدهی 8.5 میلیارد تومانی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی به شرکت گاز

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: بدهی 8.5 میلیارد تومانی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی به شرکت گاز استان اردبیل قابل قبول و پذیرش نیست.

بدهی 8.5 میلیارد تومانی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی به شرکت گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در جلسه سوخت و حمل و نقل استان اردبیل اظهار داشت: شایسته نیست جایگاه‌داران به ویژه شهرداران با پول حاصله از فروش گاز به جای پرداخت بدهی خود به کارهای عمرانی و پرداخت حقوق پرسنل بپردازند و روز به روز بدهی‌های خود را به شرکت گاز افزون کنند.

وی تصریح کرد:‌ در شهر اردبیل این بدهی‌ها بسیار پایین است در حالی که 19 جایگاه در این شهر فعال است که بدهی این 19 جایگاه معادل بدهی یک جایگاه سایر شهرستان‌ها است.

بیگدلو در ادامه خاطرنشان کرد: این نهایت ظلم است که شهردار درآمد حاصل از جایگاه سی‌ان‌جی را صرف پرداختی پرسنل و حقوق ماهانه کند و نتواند بدهی خود را صاف کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به ویژگی خاص تابستان امسال و ورود مسافر در دو مقطع تیر و شهریور اشاره کرد و ادامه داد: ما در این دو مقطع با حجم زیادی از سفرها مواجه می‌شویم که ضرورت دارد بستر و ظرفیت خدمات‌رسانی جایگاه‌های سوخت و دیگر نیازمندی مسافران در حوزه حمل و نقل را برطرف کنیم.

ماهیت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صرفه‌جویی است

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل به سهمیه اختصاص یافته سوخت به دستگاه‌های ذیربط به ویژه استانداری، صنعت و کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه نباید دچار ریخت و پاش شویم بلکه نهایت صرفه‌جویی را باید در مصرف سوخت یارانه‌دار تعلق گرفته به سه حوزه شاهد باشیم.

بیگدلو با انتقاد از توزیع نامناسب کپسول گاز مایع و گران‌فروشی در این زمینه در سطح شهر گفت: دستگاه‌های نظارتی به ویژه بازرگانی و تعزیرات باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا افراد سواستفاده کننده خارج از تعرفه تعیین شده گاز مایع را به مسافران و اهالی استان با نرخ بالاتر از مصوب نفروشند.

وی یکی از تخلفات انجام شده در این حوزه را در کنار گران‌فروشی، کم فروشی توصیف کرد و افزود: عده‌ای سواستفاده‌کننده نیمی از کپسول را با هوا و نیمی دیگر را با گاز مایع پر می‌کنند و به عنوان یک کپسول پر شده تحویل مردم می‌دهند که باید در این زمینه مراقبت شود تا با افراد خاطی برخورد لازم صورت بگیرد.

افزایش نرخ کرایه‌ها ممنوع

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود موضوع افزایش بها حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری را یادآور شد و تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد حمل و نقل کشور هیچ افزایش نرخی تا اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها اتفاق نمی‌افتد و هیچ ارگانی حق ندارد بدون مجوز رسمی کرایه‌ها را افزایش دهد.

بیگدلو پیشنهاد معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل را در مورد افزایش کرایه حمل و نقل برون‌شهری یادآور شد و خاطر نشان کرد: اگر برای این افزایش مجوزی از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است، باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد وگر نه قرار نیست خودسرانه قیمت حمل و نقل عمومی و برون‌شهری را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: اگر قرار است افزایش نرخ حمل و نقل و کرایه خودروهای درون‌شهری و برون‌شهری اعم از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و کامیون‌ها صورت بگیرد باید عادلانه بوده و همه مجموعه‌ها لحاظ شود.

بیگدلو به مصوبه شورای تنظیم بازار در مورد افزایش 15 درصدی نرخ کرایه حمل سیمان برای کامیون‌داران در این زمینه بیان کرد: هیچ فشار و تهدیدی در این زمینه وجود نداشت و ما براساس بررسی‌های انجام شده در مورد این افزایش استثنایی تصمیم‌گیری کردیم.

وی در پایان سخنان خود ادامه داد: برای تأمین سوخت مرغداری‌ها نیز باید دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت مد نظر باشد تا افزایش بی‌رویه را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول