اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور به حد نصاب رسیده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به بهره‌برداری از 50 جایگاه سی‌ان‌جی در کشور گفت: جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور به حدنصاب رسیده است.

جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور به حد نصاب رسیده است
محمدرضا محمودی امروز در حاشیه مراسم افتتاح 50 جایگاه سی‌ان‌جی کشور که با حضور مسئولان کشوری در شهرستان ورامین برگزار شد، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از به حدنصاب رسیدن جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی فشرده خبر داد و گفت: با افتتاح جایگاه‌های جدید سوخت، تعداد جایگاه‌های مورد نیاز در سطح کشور به حدنصاب رسیده و مشکل سوختگیری شهروندان برطرف می‌شود.
معاون عمرانی استاندار تهران همچنین از افتتاح پنج جایگاه جدید سوخت سیان‌جی در استان تهران خبر داد و افزود: از مجموع جایگاه‌های افتتاح شده، دو جایگاه در قرچک ورامین و سه جایگاه در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است.
وی در ادامه وضعیت صف‌های جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی را رضایتبخش دانست و خاطرنشان کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها وضعیت استقبال مردم از سوخت سی‌ان‌جی افت کرد، به طوری که جایگاه‌ها خالی از متقاضی بود اما دوباره مردم به سمت استفاده از سوخت سی‌ان‌جی روی آورده‌اند و امیدوارم با افتتاح جایگاه‌های جدید مشکل تامین سوخت رانندگان برطرف شود.
این گزارش حاکی است، مراسم افتتاحیه 50 جایگاه سی‌ان‌جی که با حضور علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در جایگاه شهدای گمنام شهرستان ورامین برگزار شد، درمجموع کل جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور به مرز یک‌هزار و 750 جایگاه افزایش یافت.
از 50 جایگاه جدید تک منظوره و دومنظوره سی‌ان‌جی که در استان‌های مختلف کشور تجهیز، راه‌اندازی و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت، در مجموع 40 باب جایگاه، تک منظوره و 10 باب دو منظوره است که با بهره‌برداری از این تعداد، 151 دیسپنسر و 302 نازل جدید عرضه گاز طبیعی فشرده شده به ظرفیت سوخت رسانی خودروهای دوگانه سوز کشور افزوده می شود و در مجموع ظرفیت توزیع گاز طبیعی در جایگاه‌های کشور به بیش از یک‌میلیون و 803 نرمال مترمکعب در ساعت افزایش یافت.
برای طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی این تعداد جایگاه، بدون در نظر گرفتن قیمت زمین، بیش از 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که بخش عمده‌ای از این منابع مالی و اعتباری توسط وزارت نفت تامین شده است. 
هم‌اکنون روزانه 18 میلیون مترمکعب گاز فشرده طبیعی به جایگاه‌ها تحویل می‌شود که با جایگزینی این میزان گاز با بنزین، از مصرف روزانه حدود 18 میلیون لیتر بنزین در کشور جلوگیری می‌شود.
با توجه به روند طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، پیش‌بینی می‌شود در مرحله سوم افتتاح جایگاه‌ها در سال جهاد اقتصادی، 50 جایگاه جدید دیگر به طور رسمی در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول