اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ووشوی آذربایجان‌غربی خبر داد

راه‌اندازی تالو در مدارس ابتدایی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ووشوی آذربایجان‌غربی گفت: سال تحصیلی 91 سبک تالوی رشته ووشو در مدارس ابتدایی استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی تالو در مدارس ابتدایی آذربایجان‌غربی

طاهر بخشایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال سبک تالو در مدارس آموزش و پرورش استان راه‌اندازی می‌شود و مسئولان ووشوی شهرستان‌ها هم باید با هماهنگی با تربیت بدنی شهرستان‌ها در شکوفایی بیش از پیش رشته ووشو در بین جوانان و نوجوانان سهیم باشند.

وی هدف از راه‌اندازی سبک تالو در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان را، شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد استان برای جذب در این هیئت و رشد هیئت ووشو در استان عنوان کرد.

بخشایی در ادامه با اشاره به کسب مدال طلای مسابقات جهانی استونی حمزه قادری از ووشوکاران شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: همچنین یک مدال طلا و دو نقره توسط ووشوکاران آذربایجان‌غربی در این رقابت‌ها به دست آمد که عنوان نایب قهرمان تیم منتخب سبک شائولین چوان ووشوی جمهوری اسلامی ایران با نام پرشیا معادن جنوب در تورنمنت بین‌المللی ووشوی استونی نیز از جمله افتخارات کسب شده توسط تیم منتخب سبک شائولین چوان ووشوی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس هیئت ووشوی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها 15 ورزشکار در قالب 9 سانداکار و شش تالوکار از کشورمان حضور داشتند که در پایان تیم پرشیا معادن جنوب در مجموع تالو و ساندا با کسب شش مدال طلا، 9 نقره و چهار برنز در جایگاه دوم ایستاد و از استان آذربایجان‌غربی حمزه قادری، صابر نصیری و حجت تابع میاندوآب به ترتیب مدال طلا و دو نقره این مسابقات را به دست آوردند.

بخشایی در ادامه با اشاره به تقویم ورزشی فدراسیون ووشو در سال جاری گفت: آغاز اردوی تیم ملی بزرگسالان ووشو به منظور شرکت در مسابقات آسیایی ویتنام، آغاز اردوی تیم ملی جوانان ووشو جهت شرکت در رقابت‌های جهانی ماکائو، برگزاری دومین دوره رقابت‌های ووشو غرب آسیا در تهران، برگزاری چهارمین دوره تورنمنت بین‌المللی جام پارس در زنجان، حضور تیم ملی ووشوی بزرگسالان در هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در هوشی مینه ویتنام از برنامه‌های فدراسیون ووشو است.

رئیس هیئت ووشوی آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضور تیم ملی ووشوی جوانان در چهارمین دوره رقابت‌های جهانی در ماکائو،‌ آغاز لیگ دسته یک بزرگسالان در پایان شهریور ماه، آغاز لیگ ووشوی بانوان بزرگسالان در ابتدای مهر، آغاز لیگ برتر ووشوی آقایان در نیمه مهر ماه، حضور تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جام جهانی ساندا در چین و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان و جوانان آقایان و بانوان در اسفندماه از دیگر برنامه‌های تقویم فدراسیون ووشو است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول