اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعیت هلال احمر استان قم

طرح راهنمایی زائرین بقیة‌الله اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح «راهنمایی زائرین بقیة‌‌الله» در نیمه شعبان در استان قم خبر داد.

طرح راهنمایی زائرین بقیة‌الله اجرا می‌شود

خلیل‌الله سائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حجم مسافرانی که هر سال برای شرکت در جشن‌های نیمه شعبان به قم مسافرت می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نیمه شعبان با ایام تعطیلات تابستان و آخر هفته مصادف شده است، جمعیت بیش از سال‌های گذشته برای شرکت در این مراسم رهسپار قم می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان قم برای استقبال شایسته از زائران مسجد مقدس جمکران افزود: این برنامه‌ها شامل دو نوع برنامه امدادی و راهنمایی برای زائرین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در خصوص برنامه‌های امدادی در این ایام مانور بزرگ منتظران مهدی با مشارکت 10 استان در قم انجام می‌شود و در زمینه راهنمایی زائرین و برنامه‌های فرهنگی، جمعیت هلال احمر استان قم طرح بزرگ راهنمایی زائرین حضرت بقیة‌الله را اجرا می‌کند.

وی افزود: این طرح توسط 17 اکیپ از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در محورهای مواصلاتی از 14 تا 16 تیرماه اجرا می‌شود.

سائلی بیان داشت: در مجموع 140 نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر استان قم در این طرح به کار گرفته شده‌اند و در استان‌های همجوار نیز رایزنی‌ها برای استقرار این اکیپ‌ها در محورهای مواصلاتی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این اکیپ‌ها در مکان‌هایی مانند میدان ولیعصر(عج)، میدان انتظار، شهرک قدس، ستاد جمکران، عوارضی تهران و پنج نقطه دیگر در محدوده جمکران مستقر خواهند شد و اقلام فرهنگی را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به همکاری دیگر نهادها برای تهیه این اقلام ابراز داشت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی 10 هزار بروشور حاوی نکات امنیتی را در این زمینه تهیه کرده و در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده است.

وی گفت: شهرداری قم و بسیج نیز 10 هزار نقشه قم و 30 هزار نقشه جمکران برای توزیع در میان زائران فراهم کرده‌اند.

سائلی خاطر نشان کرد: مرکز بهداشت استان قم نیز در این راستا 5 هزار لوح فشرده در خصوص نکات ایمنی و بهداشتی تهیه کرده است که به همراه اقلامی مانند نشریه‌های فرهنگی و بروشورهایی در ارتباط با نماز در میان زائران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول