اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

زیر‌ساخت‌های حضور زائران در 200 بقعه اصفهان فراهم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 200 بقعه متبرکه در استان اصفهان وجود دارد که در حال حاضر زیر‌ساخت‌های حضور زائران در این بقاع فراهم نیست.

زیر‌ساخت‌های حضور زائران در 200 بقعه اصفهان فراهم نیست

حجت‌الاسلام محمد قدوسی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نقش موثری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 702 بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: 500 بقعه متبرکه موجود در سطح استان از ظرفیت حضور زائران برخوردار هستند و بقاع متبرکه شاخصی در سطح استان وجود دارد که زائران بسیاری از دیگر کشور‌ها برای زیارت در این اماکن حضور می‌یابند.

رئیس اداره بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه 200 بقعه متبرکه در استان اصفهان وجود دارد که زیر‌ساخت‌های حضور زائر در این بقاع فراهم نیست، تصریح کرد: آماده نبودن راه عبور و مرور برای زیارت این اماکن، نبود برق، آب و سایر امکانات مورد نیاز از کمبود‌های موجود در این اماکن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اما با وجود تمام این کمبود‌ها مردم با سختی برای زیارت در این بقاع حضور می‌یابند، ادامه داد: فراهم شدن زیر‌ساخت‌های حضور زائران و برطرف شدن کمبود‌های موجود در این اماکن با استفاده از کمک‌های مردمی، خیّران و اعتبارات دولتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری است.

قدوسی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر فرهنگ زیارت در میان ملت ایران و در سطح جامعه نهادینه شده است، تاکید کرد: اما این فرهنگ باید با فراهم شدن زیر‌ساخت‌های حضور زائران در بقاع متبرکه و امام‌زاده‌ها تقویت شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول