اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود فراهم بودن 51 درصد ظرفیت اقامتی کشور در مشهد

زائران امام رضا(ع) توان پرداخت هزینه‌های اماکن اقامتی مشهد را ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه شهرآرا گفت: با وجود فراهم بودن 51 درصد ظرفیت اقامتی کشور در مشهد، اغلب زائران امام رضا(ع) قدرت استفاده از اماکن گران قیمت را ندارند.

زائران امام رضا(ع) توان پرداخت هزینه‌های اماکن اقامتی مشهد را ندارند

سیدجلال فیاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: گر چه بیش از 51 درصد ظرفیت هتل‌های کشور در مشهد قرار دارد اما تعداد زیادی از مسافران و زائران این شهر قدرت استفاده از این مکان‌ها را ندارند که این امر نیازمند فراهم کردن اقامتگاه‌های ارزان قیمت در مشهد است.

وی با بیان اینکه اسکان ارزان قیمت در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های موجود در مشهد است، یادآور شد: زائران امام رضا(ع) زائران متمکنی نیستند و باید مطابق با توان آنان اقدام به خدمات‌دهی کرد.

این کارشناس فرهنگی موضوع حمل و نقل را از دیگر مشکلات موجود در شهر مشهد دانست و اظهار داشت: موضوع فرهنگ میزبانی نیز از جمله مسائلی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد.

فیاضی ادامه داد: آن چه در شهر مشهد مهم است فراهم کردن شرایط و بستر برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی و ظرفیت‌های معابر این شهر است.

وی تاکید کرد: این شهر با دارا بودن 3 میلیون ساکن باید به گونه‌ای توسعه یابد که بتواند پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و مسافر در سال باشد.

مدیرمسئول روزنامه شهرآرا به گلایه زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در ایام پیک اشاره و تصریح کرد: بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی یکی از مهم‌ترین موضوعات در این زمینه است که تمام زائران و مسافران نیز باید از این بافت برای زیارت امام هشتم عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات اخلاقی و اجتماعی این بافت، معضلاتی چون مسائل ترافیکی و حمل و نقل، مردم و زائران را دچار مشکل کرده است.

فیاضی با ابراز تاسف از این موضوع که زیرساخت‌های مشهد متناسب با میزان زائر در این شهر نیست، تاکید کرد: باید این زیرساخت‌ها در حد مطلوب برای این نیاز مناسب‌سازی شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین مشهد از لحاظ دارا بودن مناطق تفریحی لازم برای پر کردن اوقات استراحت زائران دچار مشکل و کمبود است.

مدیرمسئول روزنامه شهرآرا با بیان اینکه باید به مشهد با یک نگاه ملی برخورد شود، گفت: جمع‌بندی طرح جامع مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت امام‌رضا(ع) نیز باید کاملاً کاربردی و عملیاتی باشد که امیدواریم این طرح بتواند در پنج سال افق خود تاثیرات مثبتی را در این زمینه در شهر مشهد داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول