اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قم سوگوار هفتمین امام

بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) مملو از زائران

خبرگزاری فارس: شهر مقدس قم در سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان امامت حضرت امام موسی کاظم (ع) غرق در سوگ و ماتم است.

بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) مملو از زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در سالروز شهادت پدر بزرگوار ایشان سراسر سیاهپوش است.

از ساعات اولیه امروز مشتاقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برای عرض تسلیت به کریمه اهل‌بیت به حرم مطهر آن حضرت مشرف شدند و این مصیبت و داغ عظیم را به آن حضرت تسلیت می‌گویند.

همچنین عاشقان اهل‌بیت (ع) از شب گذشته اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و همچنین دسته‌‌های عزاداری در سراسر نقاط شهر کرده‌‌اند و در سوگ امام هفتم به عزاداری می‌پردازند و حرکت دسته‌های عزاداری همچنان ادامه دارد.

مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت مراجع عظام تقلید، مسجد مقدس جمکران و سایر مساجد و تکایای قم نیز از شب گذشته برپا شده است و مردم با حضور در این مراسم‌ عشق و ارادت خود را به آن امام همام نشان می‌دهند.

در این روز پر غم و اندوه خادمان آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) نیز با برپایی دسته عزاداری در سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام شهادت پدر بزرگوار کریمه اهل‌بیت (ره) را به محضر ایشان تسلیت عرض کردند.

خادمان این آستان با حضور در مسجد امام حسن عسکری (ع) و اقامه عزا، برای عرض تسلیت به دختر گرامی موسی‌بن جعفر با برپایی دسته عزاداری و انجام مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی به سمت حرم مطهر آن حضرت حرکت کردند.

همچنین امروز مراسم عزاداری و سوگواری امام کاظم (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان بزرگ امام خمینی در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد و مداحان اهل‌بیت به نوحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند و مردم نیز در این سوگ عظیم اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه تهران نیز در این مراسم به تبیین ابعاد شخصیتی امام موسی‌کاظم (ع) پرداخت.

امام موسی کاظم (ع) پس از کشته شدن پدر بزرگوارشان امام جعفر صادق (ع) به دست خلیفه وقت در شوال سال 148 هجری قمری و در زمان خلافت منصور عباسی به امامت رسید.

ایشان 35 سال امامت و زعامت شیعیان را بر عهده داشتند و نقش مؤثری در گسترش معارف شیعی ایفا کردند.

امام موسی‌ کاظم (ع) با جمع روایات و احادیث و احکام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را که با تعالیم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد (ع) نظم و استحکام یافته بود حفظ و تقویت کرد و با وجود موانع بسیار در راه انجام وظایف الهی تا آنجا پایداری کرد که جان خود را فدا کرد.

امام چند بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی شد و در نهایت آن حضرت در 25 رجب 183 هجری قمری در سن 55 سالگی، توسط زهر در زندان سندی ‌بن شاهک به دستور هارون‌الرشید کشته شد و هم‌اکنون بارگاه مطهر ایشان در شهر کاظمین در کشور عراق قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول