اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم خبر داد

آمادگی 600 مامور راهنمایی و رانندگی در ایام نیمه شعبان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از حضور بیش از 600 مامور راهنمایی و رانندگی در ایام نیمه شعبان در استان قم خبر داد.

آمادگی 600 مامور راهنمایی و رانندگی در ایام نیمه شعبان

فریدون ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وجود مسجد مقدس جمکران و حضور گسترده زائران در استان قم در ایام نیمه شعبان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام نیمه شعبان نیروی انتظامی استان با همکاری استانداری و شهرداری فعالیت‌های مختلفی را انجام خواهد داد.

وی افزود: ایام نیمه شعبان یکی از مراسم‌های ملی و فراملی بوده و مسافران و زائران زیادی از داخل و خارج از کشور در این ایام مسافر استان قم خواهند بود.

ترکاشوند ادامه داد: برای پوشش ترافیکی این ایام، از خارج استان قم تامین نیرو پیش‌بینی شده است تا بتوانیم با آمادگی لازم آرامش و امنیت را برای زائران و مسافران مسجد مقدس جمکران تأمین کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود به دلیل تقارن ایام نیمه شعبان و تعطیلات تابستانی شاهد افزایش فوق‌العاده‌ای در حضور زائران باشیم و این مسئله سبب بروز ترافیک در محورهای مواصلاتی استان، شهر قم و اطراف مسجد مقدس جمکران خواهد شد.

وی تصریح کرد: زائران برای شرکت در جشن‌های نیمه شعبان با انواع وسائل نقلیه اعم از سبک و سنگین از محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده اراک، ‌جاده قدیم اصفهان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه تهران - قم و... به قم عزیمت می‌کنند.

ترکاشوند افزود: 600 نفر از نیرو‌های راهنمایی و رانندگی به همراه 50 دستگاه خودرو و 30 دستگاه موتورسیکلت وضعیت ترافیکی این ایام را کنترل می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم خاطر نشان کرد: در خارج شهر نیز محدودیت‌های ترافیکی در محورهای اصلی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به فعالیت وسایل نقلیه عمومی شهری اشاره کرد و بیان داشت: شرکت اتوبوسرانی با استفاده از حداکثر توان ناوگان خود و اتوبوس‌های کمکی شهروندان و زائران را به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کند.

ترکاشوند عنوان کرد: تاکسی‌های شهری و خودرو‌های ون نیز برابر برنامه تنظیمی همزمان با جریان ترافیک شهری به طرف مسجد مقدس جمکران جابجایی مسافران را به عهده دارند.

وی افزود: همچنین در این ایام ورود اتوبوس و سواری‌های شخصی از پارک‌سوار خضر نبی و انسجام به سمت جمکران ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ابراز داشت: طرح ترافیکی در ایام نیمه شعبان از روز سه‌شنبه 13 تیرماه آغاز و تا پایان روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول