اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا شهریورماه امسال

اردوگاه معتادان پرخطر در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان از راه‌اندازی اردوگاه معتادان پرخطر تا شهریور ماه امسال در اهواز خبر داد.

اردوگاه معتادان پرخطر در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسین سواری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی نقش والدین و مدرسه در پیشگیری اولیه از اعتیاد در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش خوزستان گفت: با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ساخت این اردوگاه در حال اتمام است و پیش بینی می‌شود شهریورماه فعال شود.

وی با بیان اینکه معتاد، مجرم نیست بلکه آسیب دیده اجتماعی است، تصریح کرد: طبق ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان مکلفند با مراجعه به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب، اقدام به ترک اعتیاد نمایند. معتادی که با مراجعه به مراکز مذکور نسبت به درمان خود اقدام و گواهی تحت درمان و کاهش آسیب دریافت نماید، چنانچه تجاهر به اعتیاد ننماید از تعقیب کیفری معاف است اما معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد ننمایند، مجرمند.

سواری تصریح کرد: با راه‌اندازی این اردوگاه که مرکز نگهداری و درمان معتادان است، ماهانه 100 تا 120 نفر از معتادان به مواد مخدر و روانگردان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به کاهش قیمت مواد مخدر و جهت گرفتن از سنتی به مواد مخدر صنعتی، گفت: تولید مواد مخدر صنعتی در جهان از سال 85 آغاز شده و تاکنون افت قیمت محسوس داشته است.

وی با اشاره به تولید یک‌هزار و 700 نوع ماده مخدر در جهان، ادامه داد: مواد مخدر صنعتی مانند شیشه متأسفانه اثرات ظاهری جسمی ندارد اما اثرات روحی آن بسیار شدید است ضمنا عواقب جسمی آن بر دستگاه‌ گوارش خیلی زودتر از مواد مخدر سنتی آشکار می‌شود.

سواری گفت: 10 میلیون نفر در سراسر دنیا به طور سیستماتیک و تحت حمایت سازمان‌های جاسوسی در زمینه مواد مخدر و توزیع و فروش آن فعالیت می‌کنند و 2 هزار میلیارد دلار در چرخه این فعالیت غیرقانونی مبادله می‌شود.

این مقام آگاه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان خاطرنشان کرد: از سوی ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر مقرر شده است 800 مرکز درمانی ویژه معتادان به مواد مخدر و روانگردان در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

به گفته وی، در حال حاضر 35 مرکز درمان معتادان در استان خوزستان مجوز فعالیت دارند و مشغول به این کار هستند که به زودی تعداد آنها به 60 مرکز افزایش خواهد یافت.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه عمده فعالیت‌های این شورا در سال گذشته را تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد، برگزاری همایش جامعه سالم و عاری از اعتیاد، راه‌اندازی مرکز آموزش پزشکان در بیمارستان سینا در خصوص درمان معتادان، ساماندهی و نظارت بر توزیع شربت تریاک و متادون برای درمان معتادان عنوان کرد.

سواری درباره اولویت‌های سال 91 نیز اظهار داشت: اجرای برش استانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد، تشدید مبارزه با سران اصلی توزیع مواد مخدر و افزایش ریسک قاچاق مواد، ارتقای سطح آموزشی ماموران گمرک و ماموران مستقر در مبادی ورودی کشور و مرزها، هماهنگی با هنگ مرزی و انسداد مسیرها و منافذ دریایی ورود مواد مخدر به خوزستان و توسعه مراکز درمانی غیردولتی اهم مواردی است که امسال در دستور کار اجرا قرار دارد.

وی بر برون سپاری وظایف تاکید کرد و گفت: باید بخش عمده مبارزه با مواد مخدر به استثنای نظارت، به مردم واگذار شود و در همین راستا، کمیته تشکل‌های مردم نهاد اجتماعی شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان به ریاست مدیر امور اجتماعی استانداری تشکیل شده است.

این عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان نتیجه فعالیت این شورا را ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و همراهی آنها در بحث مبارزه با مواد مخدر و نیز پاکسازی نسبی چهره شهرها از وجود معتادان عنوان کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول