اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی خبر داد

گرایش معتادان از مواد مخدر سنتی به صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی گفت: بسیاری از معتادان به مواد مخدر سنتی از مواد مخدر صنعتی مانند شیشه استفاده می‌کنند.

گرایش معتادان از مواد مخدر سنتی به صنعتی

ماشاءالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: بسیاری از افراد اثرات مواد مخدر صنعتی را باور نکرده‌اند و اعتیاد آنها از مراکز بسیار معمولی مانند آرایشگاه‌ها شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: با یک بار مصرف مواد مخدر صنعتی شخص مبتلا به بیماری اعتیاد می‌شود و این در واقع یکی دیگر از سوغات‌هایی است که غرب برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

صادقی با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی مانند شیشه ابتدا از تهران و به صورت قرص‌های روان‌گردان شروع به پخش شدن کرد، ادامه داد: این قرص‌ها به تدریج افراد را دچار تغییر ذائقه کرد و در حال حاضر شاهد هستیم بسیاری از معتادان به مواد مخدر سنتی از مواد مخدر صنعتی مانند شیشه استفاده می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه برابر آمار رسمی حدود 2 میلیون نفر معتاد داریم، ادامه داد: در حدود 40 تا 50 میلیون نفر نیز افراد در معرض خطر اعتیاد داریم.

صادقی ادامه داد: بدیهی است که اهمیت پیش‌گیری از اعتیاد این تعداد خیلی بیشتر از درمان اعتیاد معتادان است، اما اقدام در وادی درمان به دلیل اینکه برای گزارش دادن آسان‌تر است بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید که معتاد را مجرم نمی‌داند بلکه بیمار می‌داند، اظهار کرد: حرکت‌های بسیار خوبی از آن زمان انجام شده ‌است و اغلب دستگاه‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند در این راستا با ما همکاری‌های خوبی را انجام داده‌اند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی افزود: برای ریشه‌کن کردن این بیماری باید هم از سیستم مقابله‌ای و هم سیستم آموزشی برای پیش‌گیری استفاده کنیم.

صادقی با بیان اینکه درصد زیادی از معتادان در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، تاکید کرد: بنابراین ما نوک پیکان خود را به سمت این مناطق بردیم و در این مناطق کلاس‌هایی را برای خانواده‌های جوانان برای آموزش آنها در زمینه اعتیاد برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چندی قبل از طریق سازمان ملل متحد کلاس‌هایی را در مشهد برای آموزش مربی داشتیم و تعداد زیادی مربی در این زمینه پرورش دادیم، تصریح کرد: برنامه آموزش درباره اعتیاد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول