اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته تلفیق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان:

2 مرکز نگهداری از معتادان در کردستان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته تلفیق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان گفت: دو مرکز نگهداری از معتادان پرخطر در این استان ایجاد می‌شود.

2 مرکز نگهداری از معتادان در کردستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله محمودخانی عصر امروز در نشستی مطبوعاتی، اظهار کرد: این دو مرکز به منظور بازپروری، درمان و بازگرداندن معتادان پرخطر به زندگی در سنندج و یکی دیگر از شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

وی وجود معتادان پرخطر در استان را معضلی بزرگ برای استان دانست و افزود: به منظور نگهداری و بازپروری این‌گونه افراد و همچنین حفظ امنیت و آبروی خانواده‌های آنان ایجاد مراکزی برای نگهداری از آنها در اولویت‌ شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان قرار دارد.

رئیس کمیته تلفیق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان در ادامه به اهداف تشکیل کمیته تلفیق اشاره کرد و گفت: این کمیته در نیمه دوم سال 90 به منظور مقابله با معضل اعتیاد تشکیل و شروع به فعالیت کرده است.

به گفته محمودخانی، کمیته تلفیق با 12 کارگروه و اتاق فکر در خصوص آموزش و پیشگیری از اعتیاد در 30 استان کشور فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش و پیشگیری از اعتیاد در این کمیته چهار رویکرد و محور را به‌صورت تخصصی مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: آگاه‌سازی و نشر اطلاعات در خصوص موادمخدر، پرورش عاطفی و بالا بردن عزت نفس، خودباوری و خوداتکایی و افزایش توانایی و توانمندی افراد از مهم‌ترین محورهای این کمیته است.

به گفته رئیس کمیته تلفیق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان، آموزش و پیشگیری از اعتیاد و بعد از آن رسیدگی به اشتغال، حرفه‌آموزی، مسکن و بیمه بیماران از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیته است.

محمودخانی پدیده اعتیاد و موادمخدر از فرایند تولید تا مصرف را محصول یک روند اجتماعی دانست و گفت: عوامل متعدد خانوادگی و اجتماعی در این زمینه نقش موثری دارند.

وی به نقش اطلاع‌رسانی در پیشگیری از آسیب‌های ‌اجتماعی و اثرات زیانبار آن اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش سوء‌مصرف موادمخدر در کشور و پایین آمدن سن شروع مصرف آن، اهمیت پیشگیری از اعتیاد و مداخله‌های لازم در بین کودکان و نوجوانان به‌ویژه در محیط‌های آموزشی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی در پایان تصریح کرد: پرورش عاطفی افراد، ایجاد اعتماد به نفس و خوداتکایی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول