اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن معتادان گمنام منطقه 12 یزد:

5 هزار نفر عضو انجمن معتادان گمنام یزد هستند

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن معتادان گمنام منطقه 12 یزد گفت: درحال‌حاضر بیش از 5 هزار نفر عضو انجمن معتادان گمنام یزد هستند.

5 هزار نفر عضو انجمن معتادان گمنام یزد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد دهستانی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اعتیاد در میان قشرهای مختلف جامعه بیداد می‌کند، اظهار داشت: انجمن معتادان گمنام کاملا خودجوش است و با هدف کمک به معتادان کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به تاریخچه انجمن معتادان NA افزود: این انجمن در سال 69 در کشور تاسیس شد و در سال 79 در استان یزد کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 5 هزار نفر در استان یزد عضو این انجمن هستند، تصریح کرد: شعبه‌های این انجمن در سراسر استان و شهرستان‌ها در حال کار هستند به طوری‌که دورترین فاصله برای رسیدن به نخستین انجمن، چهار کیلومتر است.

دهستانی همچنین با اشاره به عضویت زنان در این انجمن‌ها گفت: در حال حاضر بیش از 90 زن عضو NA هستند که کلاس‌های خود را جداگانه برگزار می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پایه و اساس انجمن NA را کمک به معتادان برای بهبودی و ترک اعتیاد عنوان کرد و افزود: اعضای این انجمن با بیش از 60 سال تجربه با تبادل تجربیات و اتکا به 12 اصل و روش تعریف شده نسبت به رفع این بیماری تلاش می‌کنند.

دهستانی با تاکید بر اینکه صداقت، اعتماد و نیت خیر، زیربنای کوشش‌های خدماتی است، اظهار داشت: انجمن خودجوش NA مکتب خاصی را دنبال نمی‌کند و وابستگی ندارد اما تلاش دارد با به کارگیری فروتنی، روشن‌بینی، صداقت و ایمان، افراد معتاد را به یک فرد قابل‌قبول در جامعه تبدیل کند.

وی با اشاره به شرایط عضویت در انجمن خاطرنشان کرد: عضویت در این انجمن ویژه معتادان است و تنها شرطی که برای عضویت وجود دارد، تمایل به قطع مصرف از سوی معتادان است و هیچ شرط دیگری ندارد.

دهستانی ادامه داد: عضویت در این انجمن کاملا رایگان است و شهریه از کسی دریافت نمی‌شود.

مدیر انجمن معتادان گمنام یزد خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی یک فرد معتاد تهیه و مصرف مواد مخدر است اما با عضویت در این مرکز و رهایی از این بیماری خانمان‌سوز، دغدغه به کمک و رهایی معتادان از بند اعتیاد تغییر می‌کند.

وی در مورد تامین هزینه‌های انجمن اظهار داشت: تمامی هزینه‌ها از سوی اعضای انجمن تامین می‌شود و این کار به اعضا یاد می‌دهد متکی به خود باشند و از کسی کمک نگیرند.

دهستانی تصریح کرد: جلسات انجمن به دو صورت خصوصی و عمومی برگزار می‌شود که در جلسات خصوصی تنها معتادان شرکت می‌کنند و کسی اجازه شرکت در این جلسات را ندارد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اعضای ما، تازه واردها هستند که باید احساس کنند در فضای امنی حضور دارند و هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند و این کار لازمه کار NA است.

دهستانی در مورد بازگشت به مصرف پس از ترک گفت: متاسفانه عده‌ای با عدم رعایت برنامه‌ها و قوانین انجمن به دلیل وسوسه‌انگیز بودن مواد مخدر، دوباره به اعتیاد روی می‌آورند.

وی تاکید کرد: اعتیاد و مصرف مواد جرم نیست بلکه بیماری است و فرد معتاد نیاز به کمک و تلاش برای بهبودی دارد تا بتواند مانند بقیه افراد به سلامت در جامعه زندگی کند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول