اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

جشن پاک‌شدن 5 هزار معتاد برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی آیینی پنج هزار نفر از بهبود یافتگان خراسان‌شمالی پاک‌شدگی خود را از چنگال اعتیاد جشن گرفتند.

جشن پاک‌شدن 5 هزار معتاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد در این مراسم که پیش از ظهر امروز در سالن ورزشی علیدخت برگزار شد، استاندار خراسان‌شمالی گفت: دشمنان کینه زیادی از نظام جمهوری اسلامی داشته از این رو در این جنگ خاموش آحاد جامعه اسلامی به ویژه جوانان را برای کشاندن به ورطه اعتیاد نشانه رفته‌اند.

ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه سالانه دست کم سه هزار نفر از افراد معتادان به خاطر اعتیاد در کشور جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: نیروی انسانی به‌ویژه قشر جوان مهم‌ترین مؤلفه پیشرفت نظام اسلامی بوده که دشمنان با تمام وجود برای آلوده‌کردن جوانان به اعتیاد پا در این عرصه گذاشته است.

وی توجه به اصل پیشگیری را از سیاست‌های نظام برای مقابله با این خواست دشمنان برشمرد و تصریح کرد: این آموزش‌های برای گروه‌های مختلف به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برای آشنایی با آثار مواد مخدر برگزار شده و همچنان باید تداوم داشته باشد.

استاندار خراسان‌شمالی توجه با موضوع درمان معتادان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده و علاوه بر آموزش 10 پزشک شمار کمپ‌های اعتیاد نیز افزایش یافته که البته باید تعداد آن به 15 کمپ برسد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه جبهه مقابله با اعتیاد و مواد مخدر به فرموده رهبری جهاد عظیمی است، گفت: به عنوان یک خدمتگزار از هیچ کوششی برای زدوده‌شدن این معضل از استان دریغ نخواهیم کرد.

شفقت همچنین از صدا و سیما استان خواست تا در بحث مواد مخدر گزینشی عمل نکرده و بیشتر به آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و ابعاد این بلای خانمان سوز بپردازد.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین در این مراسم یاد 59 شهید مبارزه با مواد مخدر استان را گرامی داشت.

به گزارش فارس دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌شمالی نیز در این مراسم پیشگیری و مقابله و درمان معتادان را از سیاست‌های راهبردی نظام در مقوله مواد مخدر برشمرد.

الله وردی محمدی با اشاره به آثار ویرانگر ناشی از مصرف مواد مخدر، تاکید کرد: آلودگی به مواد مخدر زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی در جامعه است.

وی گفت: امروزه دشمنان با ترویج مواد مخدر قصد دارند ارزش‌های اسلامی را در بین جوانان از بین ببرند. از این رو برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند افزایش آگاهی‌های عمومی هستیم.

به گزارش فارس در این آیین تنی چند از بهبود یافتگان اعتیاد به ارائه وضعیت پاک‌شدگی و انتظارات از مسئولان پرداختند.

با برگزاری این مراسم شمار پاک‌شدگان از اعتیاد در خراسان‌شمالی به 9 هزار نفر رسید.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول