اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

پاکسازی 70 درصد معتادان در بیش از 5 شهرستان گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: تاکنون در بیش از پنج شهرستان استان گلستان 70 درصد از معتادان پاکسازی شدند.

پاکسازی 70 درصد معتادان در بیش از 5 شهرستان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی ظهر امروز در سومین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: بعد از ترک اعتیاد ارتباط با افراد قطع نمی‎شود و این سرکشی‎ها همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر پنج‎شنبه برای بازدید از مراکزی که از آلودگی پاکسازی شده‎اند برنامه‎ریزی‎هایی صورت گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در سه بخش انجام می‎شود اذعان کرد: جمع‎آوری معتادان پرخطر، ایجاد مراکز نگهداری برای ترک اجباری، کشفیات و مبارزه با قاچاق از برنامه‎هایی است که ریاست این ستاد به عهده استاندار گلستان و دبیری آن با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استاندار پیگیری می‎شود.

وی به دیگر اقدامات این ستاد اشاره کرد و متذکر شد: احداث ساختمان شورا را تاکنون نداشته‎ایم که اکنون این موضوع در دستور کار قرار گرفته همچنین فرهنگسازی و مبارزه جدی و کمیسیون کارفروش که فعال نبود شکل گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: عملیات ساخت مرکز ترک اعتیاد اجباری از خرداد ماه آغاز شد و در یازدهم آبان ماه اولین مرحله جمع‎آوری معتادان پرخطر آغاز شد که در دو مرحله به انجام رسید.

جمشیدی خاطر نشان کرد: در هر مرحله از جمع‎آوری بخشی از آنها به تی‎سی و بخشی به کمپ‎های خودمعرف انتقال داده می‎شوند که بر اساس پروتکل ماده 16 نگهداری می‎شوند.

وی با بیان اینکه سه اقدام مهم در دستور کار این ستاد قرار گرفته است متذکر شد: ایجاد اشتغال، حرفه‎آموزی و معرفی این افراد برای اشتغال از جمله برنامه‎های این ستاد است و سعی شده افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان فعال کردن جلسات شورا را از دیگر برنامه‎های ستاد عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته هفت جلسه با بیش از 50 مصوبه همچنین جلسات هماهنگی این شورا با 11 جلسه و 54 مصوبه برگزار شد.

جمشیدی اضافه کرد: جلسات فرعی شورا با 68 جلسه و 529 مصوبه، جلسه پیشگیری با 9 جلسه و 41 مصوبه، درمان با هشت جلسه و 47 مصوبه، حقوقی با دو جلسه و 12  مصوبه و مقابله با 13 جلسه و 54 مصوبه از اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی فعال کردن مراکز درمان را از دیگر فعالیت‎های این ستاد برشمرد و گفت: کمیته پیشتازها نیز با پیگیری‎های حجت‎الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در گلستان فعال شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول