اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده معاون اول رئیس‌جمهور عملی نشد

دغدغه‌ای به نام مسکن خبرنگاران کردستان

خبرگزاری فارس: ‌خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن در قالب مسکن مهر شایسته تقدیر است اما متأسفانه با گذشت بیش از 1.5 سال برای خبرنگاران کردستانی نه تنها حرکتی در این خصوص انجام نشده بلکه ‌مدیران در این خصوص ‌پاسخگو نیستند.

دغدغه‌ای به نام مسکن خبرنگاران کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خبرنگاران کردستانی همواره با تلاشی مضاعف و همتی والا در راستای خدمت به آرمان‌های والای نظام مقدس اسلامی پیشرو بوده و در خط مقدم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان به عنوان افسران ورزیده نظام اسلامی با انواع توطئه‌ها مقابله می‌کنند.

به جرأت می‌توان گفت که این افراد از بی‌ادعاترین اقشار جامعه هستند که با تحمل انواع سختی‌ها به رسالت انسانی و شرعی خویش که همانا تنویر افکار عمومی و انسجام‌بخشی به افکار عموم مردم جامعه اسلامی است، عمل می‌نمایند.

جو ضد نقد و انتقادی علیه خبرنگاران استان و ظرفیت بسیار پایین مدیران دستگاه‌های مختلف در برابر نقدهای سازنده خبرنگاران استان یکی از چالش‌های پیش‌روی اصحاب رسانه کردستان است که مشکلات عدیده‌ای را برای آنان فراهم آورده است به گونه‌ای که هر خبرنگار کردستانی با تولید یک خبر انتقادی همراه با راهکار سازنده و با بیان مشکلات مردمی با بایکوت مدیرکل و همه افراد آن اداره مواجه شده و متحمل انواع بی‌مهری‌ها می‌شود.

در این میان دغدغه معیشتی و هزاران مشکل در این مسیر نیز به موانع پیش‌روی خبرنگاران کردستانی برای ایفای نقش مؤثر در جامعه تأثیر گذاشته و بارها برای دریافت مزایا و تسهیلاتی که برای عموم مردم درنظر گرفته شده است با انواع بی‌مهری‌ها مواجه می‌شوند.

طرح مسکن مهر یکی از کلیدی‌ترین طرح‌ها برای خانه‌دار کردن جوانان ایرانی به شمار می‌آید که خوشبختانه در سراسر کشور این مهم زمینه خانه‌دار کردن بسیاری را فراهم کرد.

اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و نقش کلیدی در جا انداختن مشارکت و حضور گسترده مردمی در این طرح عظیم ملی برعهده اصحاب رسانه بود و هم‌اکنون نیز پیشبرد این مهم بدون در نظر گرفتن خبرنگاران و تلاش‌های آنان میسر نخواهد شد.

سهمیه استان کردستان از مسکن مهر 39 هزار و 317 واحد است که 36 هزار و 317 واحد آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و سه هزار و 500 واحد آن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

تاکنون 36 هزار واحد پروانه ساخت دریافت کرده و عملیات فوندانسیون 33 هزار واحد و اجرای اسکلت 27 هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

همچنین عملیات سفت‌کاری و نازک‌کاری 23 هزار واحد هم پایان یافته و عملیات نازک‌کاری 17 هزار واحد آن هم در حال انجام است.

از آغاز اجرای طرح مسکن مهر در کردستان تاکنون 13 هزار و 500 واحد مسکن در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است اما در این میان جمعیت حدود 90 نفری خبرنگاران و هنرمندان کردستانی که اکثراً فاقد مسکن هستند از این مهم بهره نگرفته‌اند.

با آغاز طرح مسکن مهر تعاونی با عنوان مسکن مهر هنرمندان و خبرنگاران با 108 واحد در سنندج تشکیل شد که متأسفانه تشکیل این تعاونی موجبات سرخوردگی اصحاب رسانه کردستان را فراهم کرد.

البته این تعاونی نیز تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است و به عینه می‌توان گفت روند تکمیل این پروژه 108 واحدی آیینه‌ای تمام‌نما از طرح مسکن مهر در کردستان و روند ساخت این پروژه‌ها به شمار می‌آید و برای همگان روشن کرده است که عدم توانمندی مدیران متولی امر در این حوزه خود چالشی بزرگ فراروی توسعه کردستان در حوزه مسکن است.

در دو ماه اخیر شاهد تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان برای دمیدن روحی تازه در کالبد خسته طرح‌های عمرانی در حوزه راه و مسکن بودیم که متأسفانه با گذشت این مدت نیز تاکنون کاری انجام نشده و این حکایت باقی همچنان است.

از اوایل سال گذشته و براساس قول مساعد استاندار کردستان و مسئولان راه و شهرسازی استان مقرر شد که همه خبرنگاران کردستانی تا پایان دولت دهم صاحب خانه شوند و مدیرکل اسبق راه و شهرسازی و استاندار کردستان با تأکید بر این مهم اظهار داشتند که خبرنگاران مجرد کردستانی که نیمی از فعالان این عرصه را در استان تشکیل می‌دهند نیز طی مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی و وزیر مربوطه صاحب خانه خواهند شد.

متأسفانه با گذشت بیش از یک و نیم سال نه تنها حرکتی در این خصوص انجام نشده است بلکه خبرنگاران کردستانی خود را در معرض سخره مدیران استانی دیده و عدم پاسخگویی مدیران به مسائل و مشکلات خود را نشأت گرفته از عدم احساس مسئولیت در این خصوص می‌دانند.

در جریان سفر معاون اول رئیس‌جمهور نیز که در اسفند سال 90 به سنندج انجام شد وی در جمع خبرنگاران کردستانی با قول مساعد برای رفع مشکلات تعاونی مسکن خبرنگاران اعلام کرد که به مناسبت نزدیکی حلول سال نو  54 میلیون تومان به این تعاونی اختصاص خواهند داد و برای رفع موانع پیش‌روی وعده معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کمک 200 میلیون تومانی به این پروژه را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: دولت با تمام توان از این قشر زحمت‌کش حمایت خواهد کرد و ما قدردان تمام زحمات خبرنگاران هستیم اما با این اوصاف بنا به گفته حمیدرضا کردستانی مدیرعامل تعاونی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان کردستان، نه از  کمک 54 میلیون تومانی وی خبری بود و نه از پیگیری وعده معاون محترم وزیر راه و شهرسازی.

رحیمی در این سفر خاطرنشان کرد: امید است در سفر آینده بنده به استان کردستان شاهد بهره‌برداری از مسکن مهر هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران کردستانی و خانه‌دار شدن همه خبرنگاران کردستانی باشیم و برای تسریع در این خصوص سقف تسهیلات بانکی برای هر واحد را از 22 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش خواهیم داد.

امید است مسئولان استانی برای رفع هرچه سریع‌تر مشکلات پیش‌روی مسکن خبرنگاران کردستانی آستین همت را بالا زده و تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی این قشر خدوم جامعه را با اعطای تسهیلات عمومی ارج بگذارند.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول