اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم خبر داد

صدور 1300 سند مسکن مهر در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: در سال گذشته 1315 سند مربوط به مسکن مهر در این استان به ثبت رسیده است.

صدور 1300 سند مسکن مهر در قم

اسدالله گایینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در خصوص املاک بدون سند، قانونی وجود دارد که در سال گذشته مجدداً به تصویب رسید و بر اساس آن، مهلت سه ماهه‌ای در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار داده شده است و هم‌اکنون تکمیل آیین‌نامه آن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تصویب نهایی این قانون موجب رفع مشکلات املاک بدون سند خواهد شد گفت: مالکان می‌توانند پس از رفع موانع و تصویب این قانون، نسبت به درخواست برای صدور اسناد ثبتی اقدام کنند.

گایینی عنوان داشت: در خصوص ثبت و انتقال املاک غیر منقول نیز در سال گذشته نسبت به سال 89 شاهد افزایش 24 درصدی در استان قم هستیم ضمن اینکه طی مدت مشابه 3.5 درصد افزایش نیز در زمینه املاک منقول صورت گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از افزایش 1.5 درصدی خبر داد و گفت: در همین مدت، شش درصد کاهش نرخ طلاق در قم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 1400 پرونده طی سال گذشته در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان قم تشکیل شده است افزود: چنانچه این پرونده‌ها در این اداره‌کل تشکیل نمی‌شد، افراد مجبور بودند به مراجع قضایی مراجعه کنند.

گایینی بیان داشت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده و وصول طلب از راه‌های قانونی و سریع‌تر از جمله مزایای تشکیل پرونده در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم اسناد رهنی، چک، مهریه و طلب ارگان‌ها را از موضوعات مربوط به پرونده‌های موجود دانست و خاطر نشان کرد: تمام این موارد به درخواست افراد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 11 هزار سند در استان قم طی سال گذشته به صورت کاداستر صادر شده است گفت: ضریب امنیتی این اسناد بالا بوده و جعل آنها بسیار مشکل خواهد بود و طی این مدت در استان قم، تاکنون مورد جعلی کشف نشده است.

گایینی افزود: از نیمه دوم سال جاری، فراخوان صدور سند تک‌ برگ در استان قم داده خواهد شد تا زمینه جعل اسناد کاهش یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از صدور 1315 سند مسکن مهر طی سال گذشته در استان قم بیان داشت: 220 سند موقوفه و 120 سند مربوط به اراضی دولتی و ملی از جمله اسناد صادر شده طی سال گذشته در استان قم هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول