اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال در قم

20 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از ساخت 4 هزار واحد مسکن مهر در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 20 هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل داده می‌شود.

20 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل می‌شود

محمدرضا قلندر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان قم اظهار کرد: تاکنون 45 هزار واحد مسکن مهر شهری و 16 هزار واحد مسکن مهر روستایی در استان قم عملیاتی شده است.

وی خاطر نشان کرد: 4 هزار واحد مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک و 20 هزار واحد هم تا پایان سال جاری تکمیل و به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به علت تاخیر در ساخت برخی مسکن‌های مهر گفت: تاکنون ساخت این تعداد مسکن به صورت انبوه بی‌سابقه بوده، ولی برخی اوقات کمبود نیروی انسانی در زمینه انبوه‌سازی، مصالح و برخی کوتاهی‌های تعاونی‌ها از جمله عوامل تاخیر در ساخت مسکن مهر بوده است.

وی با بیان اینکه زمان احداث مسکن مهر با توجه به انبوه‌سازی واحدها زیاد نیست خاطر نشان کرد: پیش از عملیاتی شدن مسکن مهر، ساخت مسکن به هفت سال زمان نیاز داشت ولی اکنون با اجرای طرح مسکن مهر، تعاونی‌ها، مسکن‌ها را یک ساله به متقاضیان تحویل می‌دهند.

قلندر با اشاره به شرایط متقاضیان مسکن مهر گفت: تأهل، پنج سال سکونت در قم و عدم دارا بودن مالکیت ملک مسکونی از جمله شرایط متقاضیان مسکن مهر است.

وی خاطر نشان کرد: عمده برنامه‌های سال جاری مسکن مهر در زمینه بافت‌های فرسوده و خود مالکی متمرکز شده تا مالکین به نوسازی املاک خود با دریافت وام مسکن مهر اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: کسانی که در بافت‌های فرسوده واحد مسکونی دارند می‌توانند به شرکت عمران معصومیه به عنوان کارگزار مسکن مهر بافت فرسوده واقع در بلوار معلم مراجعه کرده و با ارائه مدارک خود، علاوه بر وام مسکن مهر از تسهیلات دیگر استفاده کنند.  

وی با اشاره به تعداد متقاضیان مسکن مهر بافت فرسوده گفت: از سال 89 تاکنون 5 هزار نفر متقاضی واحد مسکن مهر بافت فرسوده بودند که از وام مسکن مهر بهره‌مند شدند.

قلندر خاطر نشان کرد: همشهریانی که زمین مسکونی یا بافت فرسوده در شهر قم دارند می‌توانند از این فرصت برای ساخت واحدهای مسکونی یا بازسازی و تعمیر استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول