اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفاظت شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد

سهمیه‌بندی آب کشاورزی با نصب کنتور هوشمند در چاه‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در سال آینده آب کشاورزی از طریق نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌ها سهمیه‌بندی می‌شود.

سهمیه‌بندی آب کشاورزی با نصب کنتور هوشمند در چاه‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی عباسی ظهر امروز در کارگاه آموزشی جشنواره ملی دانش‌آموزی دانای آب اظهار داشت: در مجموع نصب کنتورهای هوشمند در سه مرحله انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید و نصب کنتورها و ارزیابی میزان برداشت آب از چاه‌ها در سال جاری در اولویت است، خاطر نشان کرد: میزان برداشت آب از چاه‌های کشاورزی در سال جاری مورد تاکید شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان قرار دارد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه امسال صرفه‌جویی و اعمال قوانین در زمینه صرفه‌جویی در برداشت آب از چاه‌ها مورد نظر نیست، اضافه کرد: از سال آینده سهمیه‌بندی در استفاده از آب اعمال می‌شود و اگر افرادی بیش از سهمیه استفاده کرده و صرفه‌جویی نشود، برق آنها قطع می‌شود.

وی یادآور شد: نصب کنتورهای برقی در چاه‌ها و اعمال سهمیه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی نیازمند فرهنگ‌سازی است و در یک مرحله به پایان نمی‌رسد و اعمال مقررات واکنش جدی کشاورزان را به همراه دارد.

عباسی همچنین در زمینه فروش غیرقانونی آب و در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: مصرف آب متناسب با مجوز فرد است و فروش آب کاملا غیرقانونی است و با افرادی که فروش گسترده آب را دارند برخورد شدید می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: فروش آب از طریق تانکر و به صورت جزئی نگرانی خاصی ندارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول