اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

بهره‌برداری از 351 پروژه آب و خاک در هفته جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال 351 پروژه در قالب چهار طرح در سطح شهرستان‌های استان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 351 پروژه آب و خاک در هفته جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی باقرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را بیش از 160 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: تجهیز 4 هزار هکتار از اراضی در سطح استان به سیستم آبیاری نوین، مرمت قنوات، چشمه‌ها و انتقال آب از جمله این پروژه‌ها است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تجهیز اراضی مستعد آبیاری تحت فشار را از جمله شاخص‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تجهیز 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این سازمان به سیستم آبیاری تحت فشار در دستور کار این واحد در سال‌ جاری قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار، این میزان سطح تا پایان سال‌ اجرایی می‌شود.

به گفته باقرزاده، هزینه اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار به طور متوسط 40 میلیون ریال و به ازای هر هکتار 35 میلیون ریال سهم دولت و 5 میلیون ریال مشارکت مردمی است.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز آبیاری تحت فشار در استان در سال 72 تا پایان سال 90، 69 هزار و 582 هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند که در صورت اجرای بهینه این سیستم و مدیریت صحیح بهره‌برداری، 450 میلیون مترمکعب در سال صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

باقرزاده گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، اشتغال‌زایی، افزایش راندمان کاربرد آب، سطح زیر کشت، متوسط عملکرد محصول، یکنواختی توزیع آب در سطح مزرعه و کیفیت محصول از عمده‌ترین مزایای کمی و کیفی آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول