اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی کشاورزی استان خبر داد.

احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی عصر امروز در جلسه جهاد کشاورزی استان با اشاره به فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بالغ بر 185 میلیارد و 455 میلیون ریال پروژه عمرانی افتتاح می‌شود.

وی، با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها 11 هزار و 933 خانوار در 96 روستا را بهره‌مند می‌کند، تصریح کرد: هفت طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد و 950 میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم 41 نفر در هفته جهاد کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول، از احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی کشاورزی استان در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این شبکه‌ها شامل بتنی کردن کانال‌های کشاورزی، طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، بهسازی چشمه و انتقال آب برای حمایت از عشایر روستایی است.

وی، اصلاح و بازسازی شالیکوبی، افتتاح واحد مرغ گوشتی 20 هزار و 25 هزار قطعه را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی ذکر کرد و یادآور شد: این واحدها در رشت، رودبار، انزلی، شفت، فومن، رضوانشهر، ماسال، صومعه‌سرا، تالش، لنگرود، سیاهکل آستانه اشرفیه، رودسر، لاهیجان، آستارا و املش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

روحی، میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های تولیدی و خدماتی را 9 میلیارد و 800 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این طرح‌ها در روستاهای محمد جعفر مجله، پیر پشته، کلام سر، کلاهدوز‌محله، شکر پس، ترابا و راسته کنار لنگرود، سیاهکل، املش و صومعه‌سرا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول