اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

راندمان آب کشاورزی شهرستان همدان 46 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان گفت: در آب کشاورزی راندمان موجود در شهرستان همدان 46 درصد است که بایستی راندامان را افزایش و پرتی‌ها را به چرخه آب وارد کنیم.

راندمان آب کشاورزی شهرستان همدان 46 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی محمدی عصر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: در طرح جامع شهرستان و برنامه پنجم توسعه بایستی محورهای آب کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در آب کشاورزی راندمان موجود در شهرستان همدان 46 درصد است که بایستی راندمان را افزایش و پرتی‌ها را به چرخه آب وارد کنیم.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان خاطر نشان کرد: مجموعه امور آب و جهاد کشاورزی باید در بخش حوزه‌های آبخیزداری، آبخوان و کانال‌های آبرسانی تمهیدات لازم را انجام دهند تا بتوانیم 46 درصد موجود را افزایش و 54 درصد باقیمانده را کاهش دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: به منظور اجرای طرح توسعه کشاورزی تاکنون یک هزار و 460 هکتار از اراضی مختلف انتخاب شده که 200 هکتار آن مربوط به زمینه‌های ارزانفود، تفریجان، یلفان، انجلاس و سیمین است و تاکنون 888 هکتار از این اراضی استعدادیابی شده است.

جواد رشیدی خاطر نشان کرد: تاکنون 774 نفر در سامانه طرح توسعه کشاورزی ثبت‌‌نام کرده و 21 تعاونی نیز با اشتغال‌زایی 204 نفر در این امر وارد شده‌اند.

وی در پایان گفت: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار سالانه 65 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود که با ارائه تسهیلات مناسب 85 درصدی بلاعوض دولت در این زمینه و آورده 15 درصدی کشاورزان استقبال در این زمینه افزایش چشمگیری را داشته است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول