اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته مبارزه با مواد مخدر

نخستین مرکز سرپناه شبانه زنان در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با هفته مبارزه با مواد مخدر نخستین مرکز سرپناه شبانه زنان معتاد در مشهد افتتاح شد.

نخستین مرکز سرپناه شبانه زنان در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد نخستین مرکز سرپناه شبانه بانوان با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی و جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی و فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی در بلوار بهمن مشهد افتتاح شد.

ماشاءالله صادقی جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی در این مراسم، اظهار کرد: بانوان نقطه هدف دشمن در زمینه رشد اعتیاد هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس بخش اعظم بودجه خود را برای پیش‌گیری در بخش بانوان اختصاص داده است تا بتوانیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و افتتاح مراکز اختصاصی درمان با این هجمه دشمن مقابله کنیم.

جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی افزود: دو گروه ابرقدرت‌ها و ثروتمندان با حمایت از سوداگران مرگ در پی این هستند که جلوی رشد علم و صنعت و جامعه ایران را بگیرند و در این راه توجه وی‍ژه‌ای به بانوان جامعه دارند چرا که با اعتیاد آنها نیمی از جامعه ایران گرفتار می‌شود.

در ادامه بهمن امیری‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی در ادامه این مراسم گفت: بانوان اساس و پایه خانواده هستند و آسیب آنها سبب منهدم شدن خانواده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: ما نسبت به بانوان جامعه مسئول هستیم و باید بخش اعظم توجهات برای پیش‌گیری و درمان در زمینه اعتیاد به بانوان اختصاص یابد.

وی افزود: تمامی ارگان‌ها باید در این زمینه همکاری کنند و فقط شورای مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه موفق باشند.

تهمینه شکیب، مدیرکل بهزیستی استان خراسان‌رضوی در ادامه این مراسم گفت: دولت در مورد اعتیاد بودجه بسیاری را هزینه می‌کند اما اگر بانوان معتاد در جامعه توجه نشود در این صورت دچار خسارت جبران ‌ناپذیری می‌شویم و به همین منظور برنامه‌های خاصی برای پیش‌گیری در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مقابله با معضل مواد مخدر در استان 18 سازمان در ارتباط هستند که زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند و در این ارتباط نیز عزم خوبی در بین مسئولان برای ریشه‌کن کردن اعتیاد بانوان ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: در برنامه‌های پیش‌گیری که برای محیط خانواده در نظر گرفته‌ایم در اولویت نخست خانوادهایی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، قرار گرفته‌اند و در این زمینه برنامه‌های خاصی از طریق مشاوران روحانی و خیریه‌ها ترتیب داده شده که به این خانواده‌ها آموزش لازم داده شود.

شکیب افزود: یکی از مشکلات برنامه‌های پیش‌گیری در بانوان نبود استقبال داوطلبانه بانوان برای مشارکت در این برنامه‌هاست که در حال بررسی راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با این مشکل هستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول