اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر:

سرانه کتاب در بوشهر به یک نسخه هم نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: سرانه کتاب به ازای هر نفر باسواد در کشور چهار نسخه است اما در استان بوشهر به ازای هر نفر باسواد به یک نسخه هم نمی‌رسد.

سرانه کتاب در بوشهر به یک نسخه هم نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر صدرالله محتشم صبح امروز در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در استان بوشهر اظهار داشت: سرانه فضای کتابخانه در استان بوشهر به ازای هر 100 نفر دو متر است در حالی که این رقم در میانگین کشوری هشت متر است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار بررسی شده 19 هزار و 61 مترمربع فضای ساختمانی مربوط به کتابخانه‌ها در استان داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: تا پایان سال گذشته 614 هزار و 539 کتاب در کتابخانه‌های استان داشتیم ضمن اینکه در همین مدت یک میلیون و 115 هزار و 793 نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه کردند.

محتشم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در استان بوشهر 52 هزار و 526 نفر است تصریح کرد: باید با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های استان زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: تا دی‌ماه سال گذشته 62 کتابخانه در استان داشتیم اما این رقم در حال حاضر به 67 کتابخانه رسیده و تلاش می‌کنیم علاوه بر کمیت کیفیت کتابخانه‌ها را نیز ارتقا دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: شهرستان دشتستان با 16 کتابخانه بیشترین و شهرستان دیر نیز کمترین تعداد کتابخانه‌ها در استان را دارا هستند.

محتشم اضافه کرد: تمام کتابخانه‌های استان به اذان‌گوی دیجیتال مجهز شده‌اند و 5 کتابخانه نیز از سامانه عرضه محتوا استفاده می‌کنند.

وی گفت: 50 کتابخانه در استان نیز آماده اجرای سامانه جدید کتابخانه الکترونیک هستند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول