اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار عنوان کرد

گردآوری 50 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی فقه

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به تشکیل کتابخانه تخصصی فقه و اصول در این مرکز بیان کرد: در این کتابخانه تخصصی 50 هزار جلد کتاب در زمینه فقه و اصول گردآوری شده است.

گردآوری 50 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی فقه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مهدی مقدادی در حاشیه بازدید معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گزارشی از فعالیت‌های مرکز فقهی ائمه اطهار ارائه کرد و گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار در سال 76 با اهتمام آیت‌الله فاضل لنکرانی با هدف تربیت مجتهد و فقهایی که بتوانند در عرصه پژوهش‌های دینی و فقهی فعالیت کنند تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز در عرصه فعالیت‌های تحقیقاتی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است ادامه داد: بیان دیدگاه‌های فقه اهل‌بیت در مجامع علمی مختلف از جمله اقدامات این مرکز به شمار می‌رود و خوشبختانه این دیدگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به فعالیت 10 گروه فقهی در این مرکز اضافه کرد: فقیه سیاسی، فقه پزشکی، فقه قضا، فقه حقوق بشر اسلامی و... از جمله این گروه‌ها هستند.

وی گفت: در مرکز فقهی ائمه اطهار تلاش می‌شود به بخشی از مطالباتی که از حوزه‌های علمیه می‌شود پاسخ داده شود و ما در این راستا نسبت به تشکیل گروه شبهه‌شناسی اقدام کرده‌ایم و این گروه نسبت به پاسخگویی به شبهات فقهی اقدام می‌کند.

مقدادی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی و کرسی‌های نظریه‌پردازی از سوی این مرکز افزود: در زمینه فقه و حقوق بشر سه نشست برگزار شده است.

وی همچنین از برگزاری نخستین دوره آموزش حقوق بشر اسلامی خبر داد و گفت: این دوره ویژه نخبگان حوزوی که سطح 3 را به اتمام رسانده‌اند به صورت فشرده برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: از سوی این مرکز در حال حاضر 30 طرح تحقیقاتی در مباحث فقهی در دست اجرا است.

وی از دانشنامه فقه پزشکی، دانشنامه محیط زیست، دانشنامه حقوق بشر اسلامی و... به عنوان برخی از این طرح‌ها یاد کرد و ادامه داد:‌ دانشنامه فقه و احکام به زبان عربی و فارسی نیز از دیگر پروژه‌های تحقیقاتی ما به شمار می‌رود.

مقدادی با اشاره به اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار نسبت به مسائل روز اهتمام جدی دارد گفت: ما آماده هستیم که از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد استفاده کنیم و با این دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کتابخانه تخصصی فقهی و اصولی بیان کرد: در این کتابخانه تخصصی زمینه بسیار خوبی برای فعالیت تحقیقاتی در عرصه فقه و اصول فراهم شده است و تقریبا همه منابع در این زمینه در کتابخانه مرکز گردآوری شده است.

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار اضافه کرد: در این کتابخانه 50 هزار جلد کتاب گردآوری شده است و منابع آن نیز کاملا‌ به‌روز است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول