اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

باید اقتدار ملی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی رعایت شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بر رعایت اقتدار ملی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی تأکید کرد.

باید اقتدار ملی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی رعایت شود

داود محمدی در حاشیه مراسم تجلیل از مقام پاسدار که در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: انتخاب روز ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار معانی عمیق و گسترده‌ای دارد.

این مسئول ادامه داد: امام حسین (ع) فلسفه نهضت خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده‌ و پاسداشت از دین جدش عنوان می‌کنند، مفهومش این است که اگر نبود حرکت امام حسین (ع) در روز عاشورا آثاری از دین اسلام باقی نمی‌ماند.

محمدی با بیان اینکه چندسالی از رحلت پیامبر (ص) نگذشته بود که برخی‌ها ادعای حکومت بر جامعه مسلمانان را داشتند و این نشانه انحراف در یک مدت بسیار کوتاه بود و امام حسین (ع) از دین اسلام پاسداری کردند و ارزش‌های دین را به نسل‌های آینده انتقال دادند و این مهم سبب شده تا روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز پاسدار نام‌گذاری شود.

وی در خصوص احضار وزیر امور خارجه به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به مبانی سه‌گانه مصلحت، حکمت و عزت در روابط دیپلماتیک دستگاه دیپلماسی ما باید با مد‌نظر قرار دادن این سه اصل تعامل دینی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران را استوار کنیم و هر حرکتی خارج از این چارچوب برای مردم شریف ایران اسلامی قابل قبول نیست.

محمدی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی که انگلیس به وجود آورده است امکان روابط نزدیک وجود ندارد و روابط باید با کشورهای دیگر براساس حفظ اقتدار ایران اسلامی باشد و این در گرو رفتار حکیمانه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی مبنی بر کاهش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و انگلیس و آثار احتمالی این نوع ملاقات‌ها در روابط دیپلماتیک به‌ویژه اینکه این ملاقات قبل از اجلاس مسکو صورت پذیرفت، باید به صورت دقیق بررسی شود.

این مسئول تشریح کرد: در کمیسیون امنیت ملی از وزیر امور خارجه در خصوص این موضوع مهم توضیح خواستند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول