اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

9 دی روز عزت و اقتدار ملی مردم ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به فرار رسیدن 9 دی روز بصیرت و ولایت گفت: روز 9 دی روز نشان دادن عزت و اقتدار ملی مردم ایران اسلامی است.

9 دی روز عزت و اقتدار ملی مردم ایران اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک، اظهار داشت: روز 9 دی سالروز بصیرت و ولایت، وحدت ملی و بیعت مجدد ملت با امام و رهبر معظم انقلاب است.
وی تصریح کرد: 9 دی روزی بود که ملت به آمریکا و دشمنان نه بزرگی گفت و به آنها ثابت کرد ملت آزاده ایران با امام و رهبری عهدی ناگسستنی داشته و همچنان بر عهد و پیمان خود وفادار هستند.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بعد از انتخابات 88 عده‌ای از فریب‌خوردگان در برابر ملت به پا خواسته و دست به ایجاد آشوب در کشور زدند، گفت: برخی از این افراد، افراد فریب خورده‌ای بوده که قابل اصلاح‌‌اند و باید به دامان جامعه بازگردند اما عده‌ای دیگر عقده‌هایی داشته و سعی کردند با حرکات خود عقده‌هایشان را خالی کنند که حساب آنها با خدا خواهد بود.
دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه مردم ایران همچنان یکپارچه در برابر تمام توطئه‌های داخلی خارجی، منطقه‌ای و جهانی آماده جان فشانی هستند اظهار داشت: آمریکا و دشمنان انقلاب با صرف میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری مصمم هستند این نظام را در هم بکوبند اما غافل از آنند که ایران ریشه در اسلام دارد.
وی افزود: امسال نیز حضور مردم انقلابی در بزرگداشت حماسه 9 دی لازم و ضروری است، همانطورکه حضور شما در انتخابات لازم است، ملت ما باید وحدت و انسجام خود را در تمامی مراحل حفظ کند و به ریسمان الهی متصل باشد.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره اسلام فقاهت در برابر جریان‌های مختلف دیگر، که ریشه اسلامی نداشته قرار گرفته است، بیان کرد: در برابر نقشه‌های شیطانی دشمنان و بیگانگان باید هوشیار باشیم آنها از اسلام فقاهت سیلی خورده‌اند، از امام و شهدا سیلی خورده‌اند، بنابراین ما باید بتوانیم کارهایی را انجام دهیم که موجب خشنودی امام زمان(عج) گردد، روشنگری باشد، افشاگری باشد، در عین حال مردم هوشیار باشند، این حوادث و جریانات را خودشان بشناسند، خودشان تمیز بدهند تا برای فردای انتخابات مجلس نهم چشم‌ها و گوش‌ها باز باشد.
دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به قیام وال‌استریت خاطرنشان کرد: امروز 99 درصد از مردم آمریکا در مقابل یک درصد به پا خواستند و خواهان اصلاح دولتمردان آمریکایی که همه چیز را برای خودشان می‌خواهند، می‌باشند.
وی ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که مانع از تشکیل حکومت شیعه در جهان شوند اما می‌بیینیم در مصر مسلمان‌ها به پا خواستند، در تونس پیروز شده‌اند و در لیبی و عراق پیروز می‌شوند.
خطیب جمعه اراک تاکید کرد: وهابی‌ها که 200 سال خون شیعیان را مکیدند و شیعیان را به خاک و خون کشیدند بدانند روزی خواهد آمد که حکومت اسلامی در جهان فراگیر خواهد شد و ظالم به سزای عمل خویش خواهد رسید.
دری نجف‌آبادی در ادامه ضمن تاکید بر پژوهش و فناوری گفت: با تحقیق و پژوهش می‌توانیم استقلال را به دست آوریم تولید کننده باشیم و ریشه وابستگی را قطع کنیم.
وی تاکید کرد: در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز صنعتی باید کار را با تحقیقات و تجربه‌اندوزی پیش برد تا به موفقیت رسید.
امام جمعه اراک افزود: در حال حاضر 10 هزار مگاوات برق در زمان انتقال خطوط پرت می‌شود که با تحقیق می‌توان به راه‌های مناسب برای جلوگیری از پرت انرژی دست یافت.
دری نجف‌آبادی همچنین به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه موجب عزت و سربلندی کشور می‌‌شود علم و ایمان در کنار یکدیگر است که با حفظ وحدت حوزه و دانشگاه به این مهم دست خواهیم یافت.
اشاره به روز ولادت حضرت مسیح و ولادت با سعادت امام باقر(ع) از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول