اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته در استان مرکزی اتفاق افتاد

وقوع 602 مورد فوت در تصادفات استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: 602 مورد فوت به علت تصادف در استان به وقوع پیوسته که 44 درصد از این تعداد فوتی در اثر ضربه به سر بوده است.

وقوع 602 مورد فوت در تصادفات استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید جلیل منبتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: 7 هزار و 700 معاینه سرپایی در دو ماهه سال جاری در این مرکز انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15.7 درصد افزایش دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه در طی این دو ماه 164 جسد به پزشکی قانونی استان مرکزی ارجاع شده است اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16.3 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش 7.9 درصدی پرونده‌های نزاع، تصادف، حادثه کار، تعیین نقص عضو، معاینات تخصصی زنان و مردان و استعلاجی کارمندان ارجاعی به این مرکز اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده‌های ارجاعی سال گذشته با این موضوعات 43 هزار پرونده بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 129 پرونده مربوط به اجساد می‌باشد تصریح کرد: 602 مورد از این پرونده‌های فوت به علت تصادف بوده که 44 درصد از این تعداد فوتی در اثر ضربه به سر بوده است.

منبتی عدم رعایت نکات ایمنی مانند نداشتن کلاه ایمنی و عدم استفاده از کمربند ایمنی را عامل مهم مرگ ناشی از تصادفات اعلام کرد و گفت: رعایت نکات ایمنی توسط راکبین موتور و رانندگان خودرو سبب کاهش مرگ در هنگام تصادف می‌شود که باید به این مهم توجه جدی کرد.

وی به آغاز فصل گرما و میل و رغبت مردم برای آب تنی و شنا در مکان‌های حادثه‌خیز اشاره کرد و ادامه داد: مردم در صورت اشتیاق و میل به شنا باید مناطق تعیین حریم شده حاشیه سدها و رودخانه‌ها را انتخاب کنند و از شنا کردن در نقاط خطر‌آفرین سدها به شدت پرهیز نمایند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی از کمبود نیروی انسانی و مشکلات آن در بخش‌های مختلف اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: اداره کل پزشکی قانونی استان مرکزی همگام با کشورهای اروپایی در مورد کارشناسی و تجهیزات، آخرین فناوری روز دنیا را در اختیار دارد و چنانچه کمبودی هم باشد با تعامل از استان‌های همجوار کمک می‌گیرد.

منبتی گفت: کارهای ساختمانی مرکز تشخیص آزمایشگاهی اراک صددرصد انجام شده و تنها تغییر افزایش وسعت این طرح از یک‌هزار به 3 هزار مترمربع است که در صورت تصویب اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول