اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد

کاهش 10 درصدی معاینات در پزشکی قانونی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: آمار معاینات انجام شده در پزشکی قانونی استان در سال جاری نسبت به 11 ماه سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

کاهش 10 درصدی معاینات در پزشکی قانونی زنجان

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد معاینات انجام شده در پزشکی قانونی استان زنجان را در 11 ماه سال جاری 23 هزار و 778 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار نسبت به 11 ماه سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین آمار معاینات در پزشکی قانونی استان زنجان را مربوط به نزاع اعلام کرد و افزود: نزاع با 7 هزار و 855 بیشترین آمار معاینه را در پزشکی قانونی استان زنجان شامل می‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد معاینات عمومی را در 11 ماه سال جاری 22 هزار و 629 مورد اعلام کرد و اضافه کرد: مقایسه این آمار با آمار سال گذشته در همین مدت بیانگر کاهش بیش از 11 درصدی است.

وی با اشاره به کاهش بیش از 15 درصدی معاینات ناشی از تصادفات رانندگی تصریح کرد: تعداد معاینات تصادفات رانندگی در سال جاری 3 هزار و 956 مورد بوده است.

فروزش آمار معاینات ناشی از حوادث کار را در 11 ماه سال گذشته 349 مورد اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در سال جاری با کاهش بیش از چهار درصدی به 333 مورد رسیده است.

وی تعداد معاینات روان پزشکی را در 11 ماه سال جاری 313 مورد عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته از کاهش بیش از 23 درصدی برخوردار است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش بیش از 10 درصدی معاینات اختصاصی در 11 ماه سال جاری نسبت به همین مدت سال گذشته خبر داد و افزود: آمار 789 موردی معاینات اختصاصی سال گذشته به 868 مورد افزایش یافته است.

وی متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی در 11 ماه سال جاری را 335 مورد اعلام کرد و اضافه کرد: این متوفیات نسبت به سال گذشته بیش از هشت درصد کاهش داشته است.

فروزش تعداد متوفیات ناشی از سوختگی را در سال جاری 12 مورد و متوفیات ناشی از غرق شدگی را هفت مورد اعلام کرد و گفت: مقایسه این آمارها با آمار سال گذشته به ترتیب بیش از 14 و 46 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تعداد متوفیات ناشی از برق گرفتگی را در سال جاری 12 مورد عنوان و تصریح کرد: آمار ناشی از برق گرفتگی نسبت به 11 ماه سال گذشته 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به افزایش بیش از 144 درصدی متوفیات ناشی از گاز گرفتگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ادامه داد: این آمار از 9 مورد سال گذشته به 22 مورد در سال جاری رسیده است.

وی آمار مرگ‌های ناشی از استعمال مواد مخدر را در سال جاری 35 مورد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته این آمار 24 مورد بوده است.

فروزش مجموع مرگ‌های ثبت شده در پزشکی قانونی استان زنجان را با کاهش بیش از چهار درصدی، 737 مورد عنوان و تصریح کرد: 559 مورد از این مرگ‌ها غیر طبیعی و 70 مورد هم طبیعی اعلام شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول