اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد

برگزاری همایش مدیران پزشکی قانونی با حضور محسنی‌اژه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: با حضور دادستان کل کشور، همایش استانی مدیران پزشکی قانونی کشور در مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری همایش مدیران پزشکی قانونی با حضور محسنی‌اژه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی عباسی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: پزشکی قانونی از سازمان‌های تابع قوه قضائیه است و یک سوم ارجاع‌های قوه قضائیه و دادگستری در پزشک قانونی ارسال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه 15 مرکز پزشک قانونی در مازندران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در هفت مرکز پزشکی قانونی مازندران کالبدگشایی انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در ادامه به اجرایی شدن بخشی از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران درباره احداث پزشک قانونی در مازندران اشاره کرد و گفت: در سفر دوم رئیس جمهور مصوب شده بود که مرکز پزشکی قانونی مجهز در مرکز استان احداث شود که پس از پیگیری‌های فراوان موفق به دریافت زمین موردنظر شدیم.

وی بیان داشت: زمین پروژه پزشک قانونی مازندران با اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان به مساحت دو هکتار تهیه شد که ساختمان پزشک قانونی مازندران در 4 هزار و 900 متر و با اعتباری حدود 7 میلیارد تومان احداث می‌شود.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر چندین پروژه پزشک قانونی در شهرهای مختلف استان در دست اجرا داریم، عنوان کرد: مرکز پزشکی قانونی نوشهر و چالوس با 50 درصد پیشرفت، پروژه آمل با 75 درصد و احداث ساختمان اداری بهشهر سواد کوه و نور نیز در دست اقدام است.

این مسئول با بیان اینکه معاینه‌های پزشکی قانونی مازندران در سال 90 حدود هفت درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت یادآور شد: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در مازندران 41 مورد در سال 91 رسید که نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی با بیان اینکه  بیشتر فوتی‌های ناشی از تصادف در مازندران درون شهری است و در بین سنین 55 تا 60 سال اتفاق می‌افتد، متذکر شد: بخشی از این تصادف‌ها مربوط به عابران پیاده است که نیاز است در مورد ساخت پل‌های هوایی عابر پیاده و تجهیز آن اقدام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان به کلنگ‌زنی پروژه بزرگ پزشکی قانونی مازندران در ساری اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه با حضور دادستان کل کشور و در حاشیه همایش مدیران استانی پزشک قانونی کشور در ساری به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول