اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد

آموزش پزشکی قانونی به دانشجویان رشته‌های مرتبط

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشکی قانونی کشور با انتقاد از مغفول ماندن آموزش و پژوهش در پزشکی قانونی، گفت:‌ دانشجویان حقوق و مامایی و پرستاری قانونی در این زمینه آموزش می‌بینند.

آموزش پزشکی قانونی به دانشجویان رشته‌های مرتبط

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالروف ادیب‌زاده در سفر یک روزه خود به لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: مجلس شورای اسلامی طرح‌های ویژه در حیطه آموزش و پژوهش در حوزه پزشکی قانونی به این سازمان ارائه داده است.

وی با بیان اینکه این معاونت به مانند یک دانشگاه در آموزش و پژوهش فعالیت دارد، گفت: معاونت آموزش و پژوهش پزشکی قانونی کشور آموزش‌های خود را به صورت عام و خاص ارائه می‌دهد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: از سوی مجلس طرح‌های آموزشی و پژوهشی مربوط به پیشگیری از جرم، مرگ‌های غیرطبیعی و مسایل ژنتیکی به عهده سازمان پزشکی قانونی کشور گذاشته شده تا با اجرای آنها بتوان تحولی در عرصه آموزش در حیطه پزشکی قانونی در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: با انجام این طرح‌های آموزشی و پژوهشی توسط سازمان پزشکی قانونی، این اطلاعات در قالب بسته‌های آموزشی به مردم ارایه می‌شود.

ادیب‌زاده تصریح کرد: علوم تشریح، آزمایشگاه، علوم معاینات، حقوق پزشکی و فقه پزشکی از جمله آموزش‌های عام بوده و آموزش‌های خاصی نیز در سال 91 ارائه می‌شود.

وی با اظهار تاسف از مغفول ماندن بحث آموزش و پژوهش در پزشکی قانونی، گفت:‌ در سال جاری فعالیت‌های پژوهشی به صورت عام در حیطه در زمینه علوم تشریح، آزمایشگاه، معاینات، حقوق و فقه پزشکی و به صورت خاص بر اساس احکام برنامه پنجم توسعه و از سوی مجلس شورای اسلامی است.

معاون آموزش و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: قرار است، همایش‌ها و سمینارهای مرتبط با پزشکی قانونی برگزار شود که یکی از آنها برگزاری دوره چهارم همایش طب و قضا در اردیبهشت ماه سال 92 در شیراز است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مختلفی برای کارکنان، پزشکان و نیروهای جدید این سازمان برگزار می‌شود، گفت: آموزش دستیاران تخصص پزشکی قانونی برای این سازمان بسیار حائز اهمیت است، به طوری که از 36 ماه دوره دستیاری 20 ماه آن در سازمان پزشکی قانونی برگزار می‌شود.

ادیب‌زاده تصریح کرد: همچنین اخیراً دانشجویان رشته‌های مامایی قانونی، حقوق و پرستاری قانونی نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ل10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول