اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز اجرا می‎شود

اعمال تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: تعرفه خدمات خاص سازمان پزشکی قانونی در سال 1391 از امروز همزمان با سراسر کشور در این استان اعمال می‌شود.

اعمال تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در چهارمحال و بختیاری

منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس ماده 3 قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی مصوب 27 تیرماه سال 72 مجلس شورای اسلامی بدین وسیله هزینه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی با در نظر گرفتن تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی موظف است رسید وجوه دریافتی را به مراجعان یا نماینده آنان تحویل دهد، گفت: در این راستا هزینه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی که به مراکز خارج از سازمان ارجاع می‌شود، حسب مورد توسط متقاضی به همان مراکز پرداخت می‌شود.

فیروزبخت ادامه داد: همچنین بر اساس آیین‌نامه تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی، سازمان پزشکی قانونی و ادارات کل، مراکز و شعب تابعه موظف‌اند هزینه‌های خاص پزشکی قانونی در سال 91 را مطابق تعرفه از زمان ابلاغ، اخذ و به حساب درآمد عمومی کشور واریز کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از تعرفه‌های جدید خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 91، گفت: بر اساس این آیین‌نامه کارشناسی روانپزشکی قانونی برای هر نفر در هر نوبت مراجعه 150 هزار ریال، ارائه خدمات کارشناسی پزشکی قانونی 120 هزار ریال، ارائه خدمات کارشناسی پزشکی قانونی برای از کارافتادگی 200 هزار ریال و برای تعیین سن 250 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات کارشناسی پزشکی قانونی برای تعیین ارش برای مجموع ارش کمتر یا مساوی یک درصد دیه کامل انسان 100 هزار ریال، برای مجموع ارش بیش از 10 درصد و کمتر از 25 درصد دیه کامل انسان 170 هزار ریال، برای مجموع ارش بیش از 50 درصد و کمتر از 100 درصد دیه کامل انسان 450 هزار ریال و برای مجموع ارش بیش از 100 درصد دیه کامل انسان 500 هزار ریال تعیین شده است.

فیروزبخت هزینه بررسی گواهی استعلاجی پرسنل سایر سازمان‌ها و ادارات را 120 هزار ریال اعلام کرد و افزود: همچنین بر اساس این آیین‌نامه هزینه کارشناسی تطبیقی آلات جرم با نوع صدمه 80 هزار ریال، کارشناسی پزشکی قانونی در کمیسیون تخصصی در مرکز استان یا شهرستان 900 هزار ریال، در کمیسیون تخصصی مجدد در مرکز استان یک میلیون و 200 هزار ریال، در کمیسیون تخصصی مرکزی در تهران یک میلیون و 500 هزار ریال اعلام شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول