اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی‌سینا تأکید کرد

برخی به دنبال ‌پایمال کردن خدمات ارزشمند بوعلی‌سینا هستند / باید طب سنتی در کنار علم پزشکی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: جای تأسف دارد که برخی افراد سعی می‌کنند تا ارزش خدمات این محقق را پایمال کنند این در حالی است که تمام دنیا ابوعلی سینا را به عنوان طبیبی حاذق می‌شناسند.

برخی به دنبال ‌پایمال کردن خدمات ارزشمند بوعلی‌سینا هستند /  باید طب سنتی در کنار علم پزشکی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عصر امروز در  نشست احیای طب سنتی در همدان اظهار داشت: امروزه همه ما مسئولیت سنگینی در احیای طب سنتی بوعلی سینا داریم تا هر یک به بخشی از این میراث کهن و فوق‌العاده ارزشمند توجه کنیم.

وی با اشاره به جایگاه والای ابن سینا و نبوغ وی، افزود: جای تأسف دارد که برخی افراد سعی می‌کنند تا ارزش خدمات این محقق را پایمال کنند این در حالی است که تمام دنیا ابوعلی سینا را به عنوان طبیبی حاذق می‌شناسند.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی‌سینا با اشاره به پیشرفت‌های قابل تأمل طب جدید خاطر نشان کرد: ما به هیچ عنوان طب جدید را تخریب نمی‌کنیم بلکه تلاش داریم تا طب سنتی را به عنوان طب مکمل در کنار آن به کار ببریم.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه داروهای شیمیایی از طرفی و اشتباهاتی که در تجویز این داروها صورت می‌گیرد، از جمله معایب طب جدید محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس لازم است توجه ویژه‌ای به طب سنتی شود چرا که هزینه کمتری در بردارد و از عوارض کمی هم برخوردار است.

محمدی بیان کرد: اگر نگاهی به گذشته و وضعیت زندگی روستاییان داشته باشیم خواهیم دید که اگر چه مردمان آنجا دسترسی آسانی به پزشک و خدمات درمانی ندارند اما با بهره‌گیری از همین طب سنتی بسیاری از مشکلات خود را حل می‌کنند این در حالی است که امروزه افراد با کوچکترین مشکل به پزشک مراجعه کرده و حجم بالایی از داروهای شیمیایی را مصرف می‌کنند.

وی ابراز داشت: لازم است با نگاه ویژه به طب سنتی از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم و به سمتی پیش رویم که از تمام نقاط کشور و حتی دنیا برای درمان با طب سنتی به همدان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول