اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت خبر داد

ایجاد رشته‌های پرستاری طب سنتی و تغذیه سنتی در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشته‌های طب و داروسازی سنتی در دانشکده‌های طب سنتی کشور فعال است و رشته‌های پرستاری طب سنتی و تغذیه سنتی نیز در این مراکز علمی راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد رشته‌های پرستاری طب سنتی و تغذیه سنتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرضیه وحیددستجردی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان اظهار کرد: اختصاص اعتبار، بودجه و حمایت‌های مالی و معنوی از فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی حمایت از نظام سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 20 تخت بیمارستانی در استان کرمان در حال طراحی و ساخت است، عنوان کرد: 515 تخت در این خطه وجود دارد.

وحیددستجردی دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان را شایسته طب سنتی دانست و تصریح کرد: رشته‌های طب و داروسازی سنتی در دانشکده‌های طب سنتی فعال است و رشته‌های پرستاری طب سنتی و تغذیه سنتی نیز در این مراکز علمی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیران نقش مهمی در پیشرفت اهداف حوزه سلامت کرمان داشته‌اند از علی شمسی‌نیا یکی از خیران استان کرمان قدردانی کرد.

وحیددستجردی بیان کرد: راه‌اندازی دانشکده فناوری‌های نوین، مرکزهای تحقیقاتی و دانشکده‌ها در استان کرمان نشان می‌دهد که دانشگاه‌های علو‌م پزشکی در این خطه ظرفیت بسیاری برای ارائه خدمات دارند.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی در استان کرمان باید حامی سایر استان‌ها به ویژه نقاط کم برخوردار کشور باشند و تربیت نیروی انسانی با کیفیت را برعهده گیرند.

وحیددستجردی با بیان اینکه دانشگاه کرمان جزو دانشگاه‌های تیپ یک کشور است، اظهار کرد: از 50 دانشگاه علوم‌پزشکی کشور فقط 9 دانشگاه تیپ یک هستند و باید مسئولیت سنگین‌تری را برعهده گیرد.

وی با بیان اینکه در جیرفت هیچ مورد جدید مالاریای بومی نداشتیم، تصریح کرد: این موضوع که باید در سه سال مالاریا ریشه‌کن شود، در جنوب کرمان محقق شده ‌و موارد ابتلا به مالاریا در هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سال جاری به نصف رسیده است.

انتهای پیام/ج20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول