اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نخستین همایش طب سنتی:

تعامل درست طب نوین و طب سنتی راهکاری در پیشرفت علوم پزشکی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر مرزبندی دقیق میان طب سنتی و مدعیان این طب تأکید کرده و گفت: تعامل درست طب نوین و طب سنتی راهکاری در زمینه پیشرفت علوم پزشکی است.

تعامل درست طب نوین و طب سنتی راهکاری در پیشرفت علوم پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، علیرضا یعقوبی اظهار کرد: عامل تمایز انسان از دیگر موجودات حس کمال‌خواهی و فراگیری علم و دانش است که از دیدگاه علوم انسانی خود عبادت تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: وظیفه داریم عرصه‌های مختلف دانش بشری را شناخته و بیشتر بشکافیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: آمیختگی فرهنگ و علم چنان است که قابل تفکیک نیست و این اهمیت مضاعف یافته و برای پاسداشت فرهنگی که به علم تبدیل شده همچون طب سنتی باید تلاش شود.

یعقوبی گفت: نباید برخی جانبداری‌ها موجب خارج شدن از مسیر درست علمی شود، با حضور متفکران و عالمان هر علم باید آن را پیشرفت و ارتقا دهیم تا فرهنگ تقویت شود.

وی همچنین بر مرزبندی دقیق میان طب سنتی و مدعیان این طب تأکید کرده و بیان داشت: تعامل درست طب نوین و طب سنتی راهکاری در راستای پیشرفت علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: قسمت بیشتری از تعالیم ادیان و به خصوص اسلام به سلامت روحی و جسمی تأکید دارد که در محدوده طب سنتی و دانش جدید قابل پذیرش است و طب اسلامی و ایرانی که آمیختگی وسیعی با هم دارند نیاز است که وارد این عرصه شده و با تفکر در اعتلا و پیراستن همت گمارد.

کارگاه طب سنتی به همت مرکز تحقیقات فلسفه و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان و اساتید این رشته به مدت یک روز در این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول