اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

روحیه اسلامی و فداکاری سپاه پاسداران تقویت شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم تاکید کرد که برای دست‌یافتن به سپاه کامل باید انگیزه‌ها تقویت شود و روحیه اسلامی و فداکاری ناشی از آن در سپاه محفوظ باشد.

روحیه اسلامی و فداکاری سپاه پاسداران تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ‌‌در دیدار فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، مدیران سپاه استان در بخش‌های مختلف از جمله مجتمع شهید محلاتی، تیپ 83 امام صادق(ع) و مرکز آموزشی امام علی(ع) ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا اظهار کرد: شما به نظام، اسلام و کشور خدمت می‌کنید، امیدوارم عنایات حضرت شامل حال شما شود.

وی خاطر نشان کرد: سپاه خدمات بسیار پر‌ارزشی برای حفظ و نجات انقلاب و پیشرفت کارهای جمهوری اسلامی کرده و این موضوع برای همه مسلم است و اکنون سپاه خاری در چشم دشمنان بوده و آنها از وجود سپاه ناراحت و هراسان هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به امتیاز سپاه نسبت به نهادهای دیگر گفت: سپاه یک نهاد رزمی ـ ارزشی بوده که با انگیزه‌های مذهبی تشکیل شده و درست است که ارتش ما ارتش مذهبی است، ولی پایه سپاه با انگیزه‌های مذهبی گذاشته شد و این نهاد قوت و قدرت خود را از این نقطه دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه اساس کار سپاه اسلام انگیزه‌های اسلامی و فداکاری و جانبازی است عنوان داشت: بنابراین برای دست یافتن به سپاه کامل باید این انگیزه‌ها تقویت شود و روحیه اسلامی و فداکاری ناشی از آن در سپاه محفوظ باشد و این امر به جز ارائه آموزش مرتب محقق نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: فرماندهان رده‌های بالا باید الگویی برای سپاهیان باشند تا با مشاهده وضعیت آنها درس بگیرند و انگیزه‌های آنها همچنان حفظ شود.

وی یادآور شد: باید از آن روز ترسید که خدای نکرده شبهات عقیدتی و مفاسد اخلاقی که دشمن روی آن فعالیت می‌کند حتی به صورت کم به سپاه سرایت کند، ولی امیدواریم با بیداری شما هرگز این امر رخ ندهد.

این مرجع تقلید با اشاره به نکات دیگر درباره سپاه گفت: نسل کنونی که در سپاه هستند به جز فرماندهان، جوانانی هستند که انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله را درک نکردند و تا ندانند انقلاب به چه قیمتی تمام شده قدر آن را نمی‌دانند، بنابراین لازم است به طور مرتب برنامه‌هایی که در انقلاب و جنگ تحمیلی بوده به صورت‌های مختلف از جمله مستند ارائه شود تا روحیه سپاه آن دوران به سپاه کنونی منتقل شود.

وی تصریح کرد: گاهی برخی سپاهیان ممکن است گرفتار مکتب‌های عرفانی کاذب شوند و گاه شنیده شده که فردی می‌خواهد بسیار مذهبی و عارف باشد، در نهایت در دام آنها می‌افتد که در این زمینه باید سپاهیان مواظب باشند در دام آنها گرفتار نشوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: به ویژه خدای نکرده اگر یک فرمانده سپاه در دام یکی از مدعیان کاذب عرفان و عرفان‌های نوظهور غیراسلامی بیفتد و علاقه به این شخص و برنامه پیدا کند، خطرآفرین است بنابراین سپاهیان نه از مذهب فاصله بگیرند و نه در دام این افراد بیفتند.

وی تاکید کرد: نباید هرگز تصور شود بین ارتش و سپاه جدایی است، بلکه باید مراحل همکاری بین آنها ظهور و بروز پیدا کند و نشان داده شود تا دشمن سوءاستفاده نکند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی بسیجیان همکاری‌کننده با سپاه گفت: برخی از آنها مشکلاتی دارند باید تا که جایی ممکن است به حل مشکلات آنها پرداخت تا بسیجی همچنان بسیجی و فداکار بماند.

وی با بیان اینکه سپاه با رهبر انقلاب ارتباط تنگاتنگ دارد افزود: لازم است سپاه با مرجعیت نیز ارتباط نزدیک داشته باشد.

وی یادآور شد: به نفع مرجعیت و سپاه است که رابطه‌های قوی‌تری داشته باشند و ما از صمیم قلب برای پیروزی سپاه دعا می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به همجواری با شهید مطهری در زندان گفت: شهید مطهری تمام عمر خود را صرف اسلام کرد و هرگز اجازه نمی‌داد وقت وی تلف شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم به فرزندان عبدالمطلب گفت: با پول نمی‌توانید مردم را داشته باشید، زیرا پول محدود بوده، ولی خواسته‌های مردم نامحدود است، ولی برخورد خوب سرمایه‌ای فناناپذیر محسوب می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: سپاه باید مظهر محبت باشد تا مردم فکر نکنند سپاه به معنای خشونت است، بنابراین برخورد خوب با مردم در جذب قلوب موثر است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول