اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین:

پاسداران وارثان خون امام حسین (ع) هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام حسین (ع) در برابر سخت‌ترین شرایط با شکیبایى در برابر ظلم و ستم دشمنان ایستاد تا دین اسلام پابرجا بماند و امروز پاسداران به حق وارثان خون امام حسین (ع) هستند.

پاسداران وارثان خون امام حسین (ع) هستند

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امام حسین (ع) دین اسلام را با شهادتش زنده کرد تا الگویی برای مسلمانان باشد که در مواقعی ضروری برای حفظ دین اسلام باید جان خود را فدا کنند.

وی با بیان اینکه یزید به اجرای احکام اسلامی در حکومتش پایبند نبود و حتی انحرافات اخلاقی و عقیدتی بسیاری در دین اسلام به وجود آورده بود، گفت: با ادامه دادن یزید به اعمال پلیدش ممکن بود دین اسلام برای همیشه از بین برود که امام حسین (ع) با قیام کردن علیه اعمال زشت آنان دین اسلام را حفظ کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه 10 سال از اواخر عمر امام حسین (ع) با معاویه همزمان بود، ابراز کرد: معاویه با انجام دادن جهل حدیث علیه ارزش‌های اسلامی و تحریف در دین اسلام  انحرافات بسیاری را در دین اسلام ایجاد کرده بود.

قابل ادامه داد: موروثی کردن حکومت و تبدیل کردن حکومت اسلامی به سلطنت از اقدامات دیگر معاویه در دوران حکومتش بود که بعد از مرگ ایشان پسرش یزید جانشین حکومت شد و همین امر موجب اعتراض شدید امام حسین (ع) شد چرا که طبق صلح‌نامه بین معاویه و امام حسن (ع) قرار بود بعد از فوت معاویه حکومت توسط اهل‌بیت (ع) اداره شود.

این مقام مسئول گفت: معاویه و پسرش یزید مذاهب مختلفی از جمله جبریه و مرجعه را در جامعه اسلامی ترویج داده بودند و با تحقق این هدف موجب انحرافات عقیدتی و دینی بسیاری در دین اسلام شده بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام حسین (ع) در برابر همه این نابسامانی‌ها شجاعانه ایستاد و از دین اسلام پاسدار کرد تا دشمنان نتوانند در دین اسلام انحرافی ایجاد کنند.

قیام عاشورا با عظمت‌ترین جنگ تاریخ دین اسلام است

وی بیان کرد: معاویه و پسرش با اقدامات علیه ارزش‌های اسلامی به مرور زمان دین اسلام را در بین مسلمانان از بین برده بودند که امام حسین (ع) با قیام کردن در برابر یزید به همه این نابسامانی‌ها پایان داد و با مبارزه کردن علیه دشمنان توانست دین اسلام را محافظت کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: امام حسین (ع) پاسدار واقعی دین اسلام بود که برای حفظ آن با قیام خود در روز عاشورا جان و مال خود را فدا کرد تا معارف دینی و احکام اسلامی در دنیا حاکم شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگ‌ترین مبارزه را با ظلم وستم ظالمان و ستمگران اسلام کرد، گفت: نبرد این امام بزرگوار در واقعه کربلا با شکوهترین و با عظمت‌ترین جنگ در تاریخ دین اسلام است.

وی با بیان اینکه هدایت مردم به ارزش‌های دینی و دوری کردن آنان از بدی‌ها و زشتی‌ها از پیام‌های قیام عاشورا است، گفت: این قیام آگاهی و بینش مردم را ارتقا داد تا آزادگی و ارزش‌های انسانی در دنیا بین مسلمانان حاکم شود.

انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده جریان کربلا بود

قابل اظهار کرد: امام حسین (ع) در گودال قتلگاه زمانی که همه چیز خود را در راه خدا فدا کرد بود با سجده کردن در برابر خدا ذکر راضی هستم به آن چه تو راضی باشی و جزء تو خدایی نیست گفت که این ذکر ایشان در پیشگاه خداوند متعال نشانه بندگی خالصانه والای این امام بزرگوار بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بندگی خالصانه خداوند متعال و تسلیم نشدن در برابر ظلم و ستم ظالمان و ستمگران از مهمترین پیام‌های عاشورا است.

وی با اشاره به بیانات امام‌ خمینی (ره) مبنی بر اینکه " انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده جریان کربلا و سرچشمه گرفته از انقلاب عاشورا است"، گفت: رزمندگان اسلام با اقتدا کردن به امام حسین (ع) زیر بار ذلت نرفتند و با شجاعانه در برابر دشمنان اسلام جنگیدن تا توانستند با برپایی انقلاب اسلامی از دین اسلام محافظت کنند.

قابل با بیان اینکه امام حسین (ع) پنجمین معصوم و سومین امام شیعیان است، گفت: این امام بزرگوار در سال چهارم هجری در مدینه بدنیا آمد که در شش سالگی پدربزرگشان پیامبر اکرم (ص)، 30 سالگی پدرشان امام علی (ع) و در 40 سالگی برادرشان امام حسن (ع) را از دست دادند که در این مدت همیشه مطیع فرمان آنان بود و هرگز از فرامینشان سرپیچی نکرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول