اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

نباید فرصت‎ها تبدیل به تهدید شود/فراغت ایامی پرخطر یا فرصتی برای خاطره

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: اوقات فراغت می‎تواند به ایامی پرخطر و یا فرصتی برای خاطره تبدیل شود که نباید بگذاریم این فرصت‎ها تبدیل به تهدید شوند.

نباید فرصت‎ها تبدیل به تهدید شود/فراغت ایامی پرخطر یا فرصتی برای خاطره

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: اوقات فراغت از این منظر پرخطر است که بذر انحرافات، کجروی‎ها و آسیب‎ها در این ایام در ذهن و اندیشه انسان‎ها جا می‎گیرد.

وی تصریح کرد: این ایام می‎تواند به خاطراتی زیبا مبدل شود چرا که ریشه بسیاری از اختراعات، اکتشافات، نوآوری‎ها و خلاقیت‎ها در اوقات فراغت رقم می‎خورند لذا اگر ذهن انسان‎ها مشغول به موضوع دیگری باشد نباید انتظار نوآوری و خلاقیت را داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان توجه به چند مؤلفه را در غنی‎سازی اوقات فراغت مهم خواند و یادآور شد: نخستین موضوعی که باید به آن پرداخته شود تنوع برنامه‎ها است به دلیل اینکه فصل زیبای تابستان برای فعالیت فکری و عملی نخواهد بود و اکثرا افراد می‎خواهند این ایام را به استراحت سپری کنند لذا به هر نسبت که تنوع برنامه‎ها افزایش پیدا کند یقینا استقبال نیز بیشتر می‌شود.

منتظری نیازسنجی را از دیگر موضوعات توجه به بحث اوقات فراغت عنوان کرد و بیان داشت: خوب است که ستاد اوقات فراغت استان با توجه به تحلیل‎های علمی که شکل گرفته برنامه‎هایی را ارائه دهد که با نیاز جامعه هدف به ویژه جوانان و نوجوانان انطباق داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در فعالیت‎های دینی و ارزشی باید رویکرد جذابیت مورد توجه قرار بگیرد اذعان کرد: زمانی که کلاس آموزش قرآن یا کلاس‎های هنری قرار است برای این قشر از جامعه برگزار شود باید جاذبه‎ها افزایش یافته و به فضای آموزشی نیز دقت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: معمولا کلاس‎های اوقات فراغت در مدارس تشکیل می‎شود که این امر نمی‎تواند برای جوان و نوجوان ما جاذبه‎آفرین باشد لذا اگر بتوانیم فضاهای جدید را برای اوقات فراغت انتخاب کنیم در کشش و رغبت جوانان بسیار مؤثر واقع می‌شود.

منتظری استفاده از ظرفیت جوانان خوش‎ذوق و خلاق را به عنوان مربی، راهنما و مدیر مهم خواند و ابراز داشت: جوانان باید تمرین مسئولیت‎پذیری داشته باشند و اگر به عنوان مثال یک کلاس خوشنویسی گذاشته می‎شود در کنار مربی‎ارشد مدیریت را به یک جوان بسپاریم چرا که یکی از اهداف اوقات فراغت شناسایی استعدادها و قابلیت‎ها است.

وی به تشکیل بانک اطلاعات تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از خلأهایی که به کلاس‎های اوقات فراغت وارد است اینکه برای افرادی که در این کلاس‎ها حضور پیدا می‎کنند هیچ کارنامه‎ای صادر نمی‎شود و سال بعد نیز این افراد باید مجددا علایق خود را از صفر شروع کنند که این روش نوعی اشکال قلمداد می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان اذعان کرد: اگر آموزش‎ها به صورت هدفمند باشند قطعا نتایج مطلوب‎تری به‌ دست می‌آوریم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول