اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

خلق فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت‌های زیست‌محیطی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در محیط زیست برای خلق فرصت‌های شغلی تاکید کرد.

خلق فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت‌های زیست‌محیطی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح در همایش شهر سالم، هوای پاک و شهروند سالم با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های زیست محیطی اظهار داشت: شاخص‌های زیست محیطی ناظر بر مدیریت درست منابع است.
وی، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل محیط زیست استان افزود: حضور جدی تلاشگران این عرصه در خط اول توسعه استان با مبانی زیست محیطی و رعایت الزامات و نظامات و گشایش‌های ویژه قابل تقدیر است.
فاتح ادامه داد: آنچه در گذشته از محیط زیست متصور بوده بیشتر ذهنیت منفی به دلیل عدم ارائه راهکار حقیقی توسعه مدنظر بوده و راهکارهای برون رفت از مشکل مطرح نمی‌شد اما، هم اکنون با اقدامات ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است با ارائه راهکارهای بیشتر در توسعه استان نقش بسیار مفید و ارزشمندی را به همراه داشته است.
وی در بخش دیگری به غالب شدن نظام سلطه در مباحث زیست محیطی اشاره کرده و افزود: در مسائل زیست محیطی بیشترین و بزرگ‌ترین آلوده‌کننده جهان کشور آمریکا است و به هیچ پیمان بین‌المللی پایبند نبوده و به آلوده کردن منابع جهان ادامه داده است.
فاتح در ادامه بر ضرورت ورود نخبگان در مباحث زیست محیطی اشاره کرده و گفت: امیدواریم نخبگان بین‌المللی و ظرفیت‌های مدیریتی جهان روزی برسد که خط بطلان روی این اقدامات کشور آمریکا بکشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: شاخص‌های زیست محیطی ناظر بر مدیریت درست منابع است و به دلیل موضوعیت مدیریت خدمات شهری فقط در حوزه پسماندها ظرفیت ویژه‌ای را در بخش‌های بهداشتی، محیط زیست با فراهم کردن فرصت و تهدید خلق می‌کند.
وی، افزایش بیماری‌ها را ناشی از تلمبار کردن پسماندها و تاثیر آن در آلوده کردن آب‌های زیرزمینی و مصارف آن در کشاورزی و سایر زمینه‌ها همچنین تولید گاز گلخانه‌ای متان که زمینه‌های این بیماری‌ها را دوچندان کرده است، ارزیابی کرد.                                                                            ‌
فاتح، فرصت‌های به عمل آمده در راستای انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری از طریق پیمان کیوتو در راستای کاهش تناژ گاز متان و استفاده از گاز تولیدی به‌عنوان بیوگاز در خلق ثروت در راستای توسعه فضاهای سبزی را از مسائل قابل توجه شورای شهر و شهرداری عنوان کرد.
وی، ظرفیت موجود در محیط زیست در زمینه خلق فرصت‌های شغلی را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: در این راستا برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان محیط زیست تفاهمنامه سه جانبه‌ای را با محیط‌زیست و جهادکشاورزی انعقاد کردیم که این امر ظرفیت ویژه‌ای را در زمینه اشتغال فراهم خواهد کرد و در کنار آن برای ایجاد فضاهای سبز در واحدهای تولیدی و صنعتی که بعضاً اقدام نشده، می‌تواند ظرفیت و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی را فراهم آورد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول