اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خواستار شد

راستی‌آزمایی فرصت‌های شغلی در کردستان / برخورد با دستگاه‌های کم کار

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره ایجاد 53 هزار فرصت شغلی در سال جاری در کردستان‌ گفت: راستی‌آزمایی شغل‌های ایجاد شده ضروری است و باید توسط متولیان امر دنبال شود.

راستی‌آزمایی فرصت‌های شغلی در کردستان / برخورد با دستگاه‌های کم کار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید با راستی‌آزمایی مشخص کنند که چند درصد از فرصت‌های ثبت شده در سامانه رصد به شغل تبدیل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تاکید کرد: راستی‌آزمایی اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی استان به صورت ماهانه انجام شود و با دستگاه‌های کم‌کار برخورد صورت گیرد.

ازهاری با بیان اینکه بحث بیمه افراد اشتغال به کار باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته شود، گفت: باید ساز و کار جدیدی برای ترغیب شاغلان به منظور پرداخت بیمه در سطح استان صورت گیرد.

وی خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های اجرای به اشتغالزایی زنان شد و افزود: متاسفانه سهم 30 درصدی اشتغال بانوان استان بسیار ناعادلانه بوده و باید در این زمینه چاره‌اندیشی‌های لازم صورت گیرد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، 50.4 درصد معادل 751 هزار و 547 نفر از جمعیت استان را مردها و 49.6 درصد معادل 736 هزار و 766 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

ازهاری از کاهش نسبت جمعیتی مردها نسبت به زنان در استان از 50.6 درصدی در سال 85 به 50.4 درصدی در سال 90 خبر داد و گفت: نرخ رشد سالانه جمعیت در استان نیز از 0.68 درصد در سال 85 به 0.66 درصد در نتایج آماری سال 90 رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ رشد زنان نسبت به مردان توجه به ایجاد زمینه‌های اشتغالزایی برای این قشر امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 103 میلیارد تومانی برای ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در استان کردستان در سال ‌جاری تصریح کرد: امسال 700 میلیارد ریال برای توسعه و تقویت مشاغل خانگی و همچنین 330 میلیارد ریال برای حمایت از کسب و کار خرد به این استان اختصاص پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در ادامه به سند توسعه اشتغال اشاره کرد و افزود: تدوین این سند راهبردی برای توسعه پایدار کردستان خواهد بود.

به گفته ازهاری، در تدوین این سند از سال گذشته تاکنون گروه‌های خبره‌ای متشکل از کارشناسان و محققان استانی و کشوری فعالیت‌های دقیقی را براساس معیارهای علمی انجام داده و در همین راستا نیز به منظور بومی‌سازی هرچه بیشتر و تطبیق نیازهای بومی در همه شهرستان‌های استان جلساتی با همین موضوع برگزار شده ‌است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در پایان جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را به عنوان مهم‌ترین عامل برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همه‌جانبه استان یاد کرد و خواستار تلاش و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول