اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ملی مدیریت پایداری جنگل‌های زاگرس

تهدیدها و فرصت‌های پایداری جنگل‌های زاگرس بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از برگزاری همایش ملی مدیریت پایداری جنگل‌های زاگرس در این استان خبر داد.

تهدیدها و فرصت‌های پایداری جنگل‌های زاگرس بررسی می‌شود

کاظم بردبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این همایش خرداد ماه سال آینده به میزبانی منابع طبیعی فارس با حضور محققان، پژوهشگران و اساتید علمی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

بردبار ادامه داد: در این همایش تهدیدهای پیش رو در جنگل‌های زاگرس مورد بررسی قرار گرفته و برای نجات این جنگل‌ها از بحران‌های موجود پیشنهادها و طرح‌های علمی ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق در استان فارس اشاره کرد و ابراز داشت: راه‌اندازی این پایگاه نیز به طور جدی در دستور کار است که سال آینده محقق می‌شود.

بردبار افزود: با راه‌اندازی این پایگاه تاثیر بسزایی در اطفای به موقع حوادث پیش‌بینی نشده در جنگل‌های این استان موثر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های پیشگیرانه و همکاری خوب مردم سطوح آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های فارس بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

بردبار بیان داشت: در شهرستان استهبان نیز با مشارکت مردم و اختصاص قرق‌بانان فصلی در سال جاری هیچ آتش‌سوزی را نداشتیم.

وی از مردم به ویژه تشکل‌های مردمی محیط زیست و منابع طبیعی خواست تا بیش از پیش همکاری مناسبی برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها و خسارت به جنگل‌ها را داشته باشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن 2 میلیون و 200 هزار هکتار جنگل بیشترین جنگل‌های کشور را دارا است گفت: سرانه این استان در بخش جنگل‌ها از سرانه کشور بالاتر است و تعهد تولید 2 میلیون نهال در سال را داریم.

بردبار ادامه داد: در پنج سال آینده نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعهد اضافه کردن 117هزار هکتار به وسعت جنگل‌های استان فارس را داریم.

این مدیرکل تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از خشک شدن بلوط‌ها در جنگل‌های فارس با تلفیق طرح‌های آبخیزداری و جنگل‌داری به دنبال بازگرداندن این درختان ارزشمند هستیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول