اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مسلمانان از فرصت‌های ماه رجب غافل نشوند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ماه رجب سرشار از فرصت‌های معنوی است گفت: مسلمانان نباید از فرصت‌های معنوی این ماه پربرکت غافل شوند.

مسلمانان از فرصت‌های ماه رجب غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان در سخنانی با تاکید بر اینکه باید برای آخرت خود در این دنیا توشه لازم را آماده کنیم اظهار کرد: با توجه به این دنیا خود را در آخرت فقیر نکنید، باید در این دنیا برای آخرت توشه برگیرید و نباید به این دنیا دل ببندید.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد خیلی به دنیا توجه دارند ولی به فکر آخرت نیستند گفت: کسانی که فکر نمی‌کنند آخرتی در کار است سخت در اشتباه هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به هدف از خلقت انسان افزود: آیا ما فقط برای خواب و خوراک به این دنیا آمده‌ایم؟ پاسخ این سئوال منفی است و قطعا آفرینش انسان هدفی دارد.

وی اضافه کرد: آفرینش انسان هدف مقدسی دارد و هدف از آفرینش انسان کسب مدارج عالی انسانی است و خداوند نیز در قرآن کریم بر حسابرسی به اعمال انسان‌ها در آخرت تاکید کرده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به انتظار ظهور منجی موعود بیان کرد: ما توفیق دیدار حضرت ولیعصر(عج) را نداشته‌ایم ولی ایشان را قبول داشته و همیشه به ایشان متمسک شده و فرج ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم چرا که با فرج امام عصر کل مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی ضرورت توجه به اعمال عبادی از جمله نماز را مورد تاکید قرار داد و افزود: البته انفاق در راه خدا نیز در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است و نباید فرد مسلمان همه چیز را برای خود بخواهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خدمت انسان باید با نیت خالص همراه باشد اضافه کرد: مردم باید در زندگی خود به فقرا و نیازمندان جامعه هم توجه داشته و از ایشان دستگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه رجب ماه عبادت و استغفار است بر قرائت ذکر لا اله الی الله تاکید کرد و افزود: این ذکر خفیه است و بیان آن نیز ریا ندارد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه مسلمان باید در زندگی خود اخلاق را سرلوحه امور قرار ‌دهد خاطر نشان کرد: باید مردم از ادب و اخلاق بسیجیان و سپاهیان درس بگیرند و آنان را الگوی خود قرار دهند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم که همه در ماه رجب از ظرفیت‌های معنوی استفاده کرده و برای آخرت خود توشه لازم را برچینند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول