اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

همه فرصت‌ها، امکانات و خدمات متعلق به مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات باید در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم باشد که این امر در ایام تعطیلات نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همه فرصت‌ها، امکانات و خدمات متعلق به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در نشست شورای ترافیک استان اظهار داشت: شورای ترافیک استان سه اصل مهم و محوری شامل کاهش تصادفات، روان بودن ترافیک و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی در ایام تعطیلات نوروزی را مدنظر دارد و همه مکلف هستند در راستای تحقق این سه اصل بکوشند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در اجرای این سه اصل موفق باشیم باید تدبیری اندیشده شود تا علاوه بر امکانات و ظرفیت موجود، مشارکت شهروندان نیز محقق شود که این تجربه در گذشته موفق بوده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به موقع و گسترده می‌تواند باعث افزایش آگاهی و مشارکت مردم شود و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی علاوه بر رسانه‌ها باید در بخش‌های دیگر نیز به کار گرفته شود.

رئیس شورای ترافیک هرمزگان هم‌چنین یادآور شد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، ستاد بحران استان باید در آمادگی کامل باشد تا در صورت وقوع هر حادثه‌ای به فوریت خدمات‌رسانی نماید.

عزیزی با تأکید مجدد بر اینکه ظرفیت‌های استان باید در خدمت مردم باشد، خاطرنشان کرد: چه اشکال دارد اگر اداره ظرفیت لازم برای پارک وسایط‌نقلیه را دارد در این ایام که شاهد حضور گسترده هم‌وطنان در قالب مسافرت‌های نوروزی هستیم این امکان عمومی شود.

به گفته عزیزی اگر مشاهده شود این امکان برای اداره‌ای وجود دارد اما از ارائه آن خودداری می‌کند شورای ترافیک مجاز است قفل اداره را بشکند و خدمات پارکینگ آن را عمومی کند.

استاندار هرمزگان هم‌چنین یادآور شد: با توجه به افزایش مسافرت‌ها به جزایر، خدمات مسافرت دریایی در صورت مساعد بودن هوا باید شبانه‌روزی شود.

عزیزی هم‌چنین هشدار داد: در صورت وقوع هر حادثه‌ای و اثبات تخلف، با اداره مقصر برخورد جدی خواهد شد و با کسی تعارف نداریم.

استاندار هرمزگان هم‌چنین با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک‌ هزار و 385 سهمیه سواری تاکسی و قریب به یک صد دستگاه ون با شرایط واگذاری بسیار مناسب وجود دارد، بیان داشت: چرا از این ظرفیت در شهرستان‌ها استفاده لازم نمی‌شود، در حالی که این کار هم ایجاد شغل می‌کند هم ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش خواهد داد.

در این نشست هم‌چنین دبیر شورای ترافیک استان با ارائه گزارشی از آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث خدمات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: شورای ترافیک با انجام جلسات متعدد، از آمادگی لازم در این امر مهم برخوردار است.

رسول دهقانی افزود: به همین منظور با شناسایی کمبودها و برخی چالش‌های فرا رو، تمهیدات لازم اندیشیده شده است که گزارش ادارات مسئول حکایت از پیش‌بینی لازم در این راستاست.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول