اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت سرمایه‌گذاران را رقیب خود نداند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بی‌مهری دولت نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور گفت: بی‌مهری نسبت به سرمایه‌گذاران ریشه اصلی عدم پیشرفت اقتصادی کشور است و دولت نباید سرمایه‌گذاران را رقیب خود بداند.

دولت سرمایه‌گذاران را رقیب خود نداند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان مشهد که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه جدی‌ترین دغدغه فعلی بنده دغدغه‌های اقتصادی است، اظهار داشت: در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" همه موظف هستند تا وضعیت تولید را سر و سامان دهند و مشکلات تولید کنندگان را رفع کنند.

وی افزود: نباید در سال تولید ملی چوب لای چرخ تولید کنندگان بگذاریم چرا که اگر همین روند ادامه داشته باشد مانند سال جهاد اقتصادی هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز واقعاً تولید کنندگان در مضیقه و فشار هستند و باید با اختیاراتی که هر یک از مسئولان در اختیار دارند مشکلات آنها را حل کرده و به آنها در افزایش تولید و افزایش کیفیت تولیدات داخلی کمک کنند.

وی ادامه داد: انقلاب‌های سراسر جهان به منظور حمایت از محرومان و بی‌مهری نسبت به بخشی از جامعه همانند سرمایه‌گذاران شکل می‌گیرد و حال که پس از گذشت 33 سال از انقلاب، مقام معظم رهبری، موضوع حمایت از سرمایه و تولید ملی را مطرح کرده‌اند باید در راستای فرمایشات ایشان از سرمایه‌گذاران حمایت همه‌جانبه داشته باشیم.

بحرینی تصریح کرد: در سراسر دنیا سرمایه‌گذاران دولت و مسئولان دولتی را یا پشتیبان خود دانسته و یا بی‌طرف می‌دانند، این در حالی است که براساس تحقیقاتی که در ایران از سوی بنده و چند تن دیگر از محققان صورت گرفت، مشخص شد که اکثر سرمایه‌گذاران در ایران دولت را رقیب خود ‌می‌دانند.

وی با تاکید بر این مطلب که بی‌مهری به سرمایه سبب عدم پیشرفت اقتصاد کشور می‌شود، اظهار داشت: باید رابطه دولت با سرمایه‌گذاران به گونه‌ای باشد که یا پشتیبان آنها بوده یا در نهایت رابطه‌ای بی‌طرفانه داشته باشد نه اینکه رقیب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی محسوب شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در این راستا به نوعی هم‌دلی و همگرایی میان مسئولان دولتی و بخش خصوصی شکل گیرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مخاطب اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه شعار سال جاری مسئولان دولتی اعم از نمایندگان مجلس و قوه مجریه و قضاییه هستند، خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند کاری برای تولید انجام دهد یا مشکلی را رفع کند و انجام ندهد، بداند که خلاف فتوای رهبری عمل کرده است چرا که شعاری که از سوی ایشان تعیین می‌شود، حکم فتوا را دارد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول