اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

تاسیس نهادی برای جذب سرمایه‌گذار در شهرداری‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاسیس نهادی در مجموعه شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار را ضروری دانست.

تاسیس نهادی برای جذب سرمایه‌گذار در شهرداری‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن آصفری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با اعضای شورای اسلامی شهر اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار در استان یکی از ضروریات است که شهرداری‌های سراسر استان می‌توانند در قالب سازمانی این مهم را ساماندهی کرده و در راستای حمایت از کار و اشتغال گام بردارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر موانع بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌طلبد این موانع برطرف شده و زمینه سرمایه‌گذاری سهل و آسان شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم مشارکت دادن مردم در پروژه‌های عمرانی گفت: شهرداری‌ها همچنین می‌توانند با فروش اوراق بهادار زمینه مشارکت مردم در پروژه‌های عمرانی را تحقق بخشند.

*طرح 55 متری اراک چندین سال بیش از 1600 خانواده را بلاتکلیف گذاشته است

آصفری با انتقاد از عدم اجرای طرح 55 متری اراک بعد از گذشت چندین سال اظهار داشت: طرح 55 متری اراک چندین سال است که بیش از یک هزار و 600 خانواده این شهر را بلاتکلیف گذاشته و می‌طلبد هر چه سریع‌تر مسئولان ارشد استان در این زمینه وارد میدان شده یا کار را هر چه سریع‌تر تمام کنند و یا اگر نمی‌توانند تکلیف مردم را مشخص سازند و اجازه ندهند مردم بیش از این در سرگردانی بمانند.

وی با بیان اینکه این طرح باید اولویت اول کارهای مسئولان استان قرار گیرد ادامه داد: نباید با بی‌تفاوتی از کنار این موضوع گذشت و موجبات نارضایتی مردم را فراهم ساخت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چند ماه آینده این مسئله تعیین تکلیف نشود شخصا موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری خواهم کرد.

*تبدیل اراک به شهری مدرن با کوتوله‌سازی امکان‌پذیر نیست

آصفری پیرامون نحوه واگذاری تراکم‌ بیان داشت: بر چه اصول و قانونی عده‌ای از افراد با رابطه‌ بازی در منطقه‌ای مجوز تراکم‌ دریافت می‌کنند و عده‌ای دیگر در همان منطقه نمی‌توانند تراکم‌ بگیرند.

وی تصریح کرد: تبدیل اراک به شهری مدرن با کوتوله‌سازی امکان‌پذیر نیست، انبوه‌سازی باید به صورت هماهنگ صورت گیرد که در این بخش نیازمند بازنگری هستیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به شهرداری اراک برای ساختن شهری زیبا کمک کرد خاطر نشان ساخت: شهرداری اراک با ساخت دو تقاطع غیر هم‌سطح در زمان مناسب و مقرر نشان داد که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.

*قوانین دست و پاگیر موجب می‌شود مردم از طریق غیر قانونی ساخت و ساز کنند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ساخت و ساز را حق مردم دانست و ابراز داشت: قوانین دست و پاگیر اداری نباید بستر تخلف را برای مردم فراهم سازد، داشتن مسکن حق قانونی مردم است اما متاسفانه برخی از قوانین دست و پاگیر موجب می‌شود مردم از طریق غیر قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

آصفری با اشاره به اعتبارات استان از سال 88 تاکنون بیان داشت: اعتبارات استان در سال 88 بالغ بر 124 میلیارد تومان، در سال 89 بالغ بر 114 میلیارد تومان و در سال گذشته به 108 میلیارد تومان کاهش یافته که این کاهش مشکلاتی را برای استان به همراه داشته است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول