اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه در مجلس:

فولاد تربت‌‌حیدریه هم‌چنان در کش و قوس جذب سرمایه‌گذار است

خبرگزاری فارس: نماینده تربت‌حیدریه گفت: بیش از 6 سال از آغاز عملیات پروژه فولاد تربت‌حیدریه که از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است، می‌گذرد اما این مصوبه هم‌چنان در کش و قوس‌های اداری و جذب سرمایه‌گذار معطل مانده است.

فولاد تربت‌‌حیدریه هم‌چنان در کش و قوس جذب سرمایه‌گذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، ابوالقاسم خسروی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد تربت‌حیدریه اظهار داشت: علت اصلی اینکه برخی نمایندگان تمایل بیشتری برای حضور در برخی کمیسیون‌های خاص دارند این ذهنیت است که این کمیسیون‌ها دارای دامنه تاثیرگذاری بیشتری هستند.

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در بهارستان نهم افزود: نمایندگان باید براساس توانمندی‌ها و تخصص خود در کمیسیون نام‌نویسی کنند و اگر این روال رعایت نشود مشکلاتی در آینده به وجود می‌آید.

خسروی افزود: در حال حاضر نمایندگان برای اکثر کمیسیون‌ها نام‌نویسی کرده‌اند اما بیشتر کمیسیون‌ها هنوز به تعداد 23 نفر نرسیده‌اند.

وی دلایل انتخاب کمسیون آموزش و تحقیقات را تخصص 25 ساله با نظام آموزش دانست و تصریح کرد: آموزش توسعه انسانی و فرهنگ، نظام تعلیم و تربیت سنگ بنای جامعه اسلامی است و همه توسعه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمانی تحقق می‌یابد که آموزش و پرورش و نظام عالی در ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

خسروی اضافه کرد: بیش از 6 سال از آغاز عملیات پروژه فولاد تربت‌حیدریه که از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان خراسان‌رضوی است، می‌گذرد اما مهم‌ترین مصوبه دور اول هم‌چنان در کش و قوس‌های اداری و جذب سرمایه‌گذار معطل مانده است.

وی اظهارداشت: پروژه احداث مجتمع فولاد 6 سال قبل در اختیار بنیاد مستضعفان و جانبازان به عنوان سرمایه‌گذار قرار گرفت و مسئولان شهرستان هم امکانات اولیه از جمله زمین، آب، برق تلفن و غیره را آماده کردند و تحویل بنیاد دادند.

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مورد عدم تحقق بعضی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری گفت: 2 پروژه مهم فولاد تربت‌حیدریه و فولاد رخ، نیروگاه سیکل ترکیبی، مجتمع فرهنگی و ورزشگاه کارگران جزو طرح‌های نیمه تمام است و براساس مستندات در دست یکی از این دو فولاد کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

وی در ادامه یکی دیگر از مهم‌ترین پروژهای نیمه تمام تربت‌حیدریه را مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیشتر شهرستان‌های هم‌تراز تربت‌حیدریه حداقل یک مجتمع فرهنگی و هنری دارند اما تربت‌حیدریه هنوز دارای یک مجتمع فرهنگی و هنری نیست.

خسروی ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در این شهر را یکی از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی دانست و یادآور شد: این پروژه طبق برنامه‌ریزی قرار بود سال 1387 به اتمام برسد اما متاسفانه در حال حاضر تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در مورد پر ترددترین جاده استان که محور تربت‌حیدریه به دولت‌آباد است، گفت: هر روز شاهد تلفات زیادی در این جاده هستیم و در هفته گذشته شاهد کشته شدن یک خانواده 5 نفری در این جاده بودیم که مستلزم است اداره راه کارهایی در این زمینه انجام دهد.

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مورد مرکزیت تربت‌حیدریه و توانمندی‌هایی که شهرستان تربت‌حیدریه برای استان خراسان‌رضوی دارد، اشاره کرد و گفت: قطب اقتصادی جنوب خراسان و شرق کشور در تربت‌حیدریه است و از نظر کشاورزی شهرستان رتبه اول را در پسته، زعفران، ابریشم و سایر محصولات دارد که باید با تلاش و تدبیر دنبال تحقق این خواسته دیرینه مردم منطقه هستیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول