اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر در کردستان فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای سرمایه‌گذاری در کردستان، از فراهم شدن زمینه‌های بیشتر سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر در کردستان فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی صبح امروز در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در سنندج اظهار داشت: مصمم هستیم در مدت باقیمانده تا پایان دولت دهم جذابیت‌های بیشتری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کنیم.

استاندار کردستان نقش بانک‌ها در تحقق این موضوع و کمک به توسعه صادرات و واردات را انکارناپذیر خواند و تصریح کرد: بانک‌های کشور باید در این راستا دولت را یاری کنند.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن کردستان و شرایط بسیار خوبی که در حوزه صادرات استان وجود دارد بانک توسعه صادرات می‌تواند بر اساس رسالت اصلی خود که همانا کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورهاست، کمک‌های خوبی را در اختیار سرمایه‌گذاران این بخش در استان قرار دهد.

شهبازی با اشاره به اینکه وجود امنیت در سرمایه‌گذاری بسیار حیاتی است، خاطرنشان کرد: هرچند ذهنیت‌های نه چندان مثبتی از گذشته در ارتباط با امنیت منطقه کردستان وجود دارد اما باید تاکید کرد که این استان در حال حاضر یکی از امن‌ترین مناطق کشور است.

استاندار کردستان اظهار داشت: خوشبختانه بانک توسعه صادرات ایران تاکنون توانسته است کمبود یک نهاد مالی معتبر و موجه در بخش صادرات ـ واردات کشور را برطرف ساخته و امیدواریم با توافقاتی که با مدیران عالی این بانک به‌عمل خواهد آمد بتوانیم تسهیلات بیشتری را برای سرمایه‌گذاران استان جذب کنیم.

وی همچنین با یادآوری تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی دشمنان نظام که اقتصاد کشور را نشانه رفته است، وجود بازار صادراتی کشور عراق و به‌ویژه اقلیم کردستان عراق را بسیار مهم ارزیابی کرد.

شهبازی در پایان گفت: با حمایت از تولیدکنندگان استان و تشویق سرمایه‌گذاران می‌توان حجم و ارزش صادرات استان را بالا برده و به شکوفایی منطقه که اشتغال پایدار و بالا رفتن سطح معیشت مردم را به‌دنبال خواهد داشت، دست یابیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول