اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی اعلام کرد

سرمایه‌‌گذاری 180 میلیارد ریالی در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی از سرمایه‌گذاری 186 میلیارد ریالی برای توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

سرمایه‌‌گذاری 180 میلیارد ریالی در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پایانه مرزی بازرگان که به واسطه قرارگرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد و به عنوان شاهراه اصلی زمینی کشور برای ارتباط با اروپا محسوب می‌شود با 48 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی با اشراف بر اهمیت توسعه و بهسازی مبادی ورودی و خروجی، توسعه فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه همه جانبه کشور را در دستور قرار داده است، تصریح کرد: در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های مرزی اقدامات شاخصی انجام شده است و این اقدامات در راستای تسهیل عبور و مرور ناوگان‌های باری و مسافری است.

طالبی با بیان اینکه مرز سرو دیگر مرز زمینی مهم کشور است که در آذربایجان‌غربی قرار دارد، افزود: این مرز در سال‌های 86 و 87 بعد از افتتاح پل میان‌گذر دریاچه ارومیه به دلیل نزدیکی فاصله تردد محموله‌های ترانزیتی از ترکیه به ایران و حمل به مقاصد ثالث و بالعکس به عنوان دومین مرز بزرگ ترانزیتی معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرز با صرف اعتبار 44 میلیارد ریال آماده‌سازی شده است.

طالبی اعلام کرد: مرز دیگر آذربایجان‌غربی با ترکیه مرز رازی واقع در شهرستان خوی است که در این مرز ضمن دارا بودن امکانات مرز ریلی و تردد قطار باری و مسافری امکان مرز زمینی رسمی نیز تدارک دیده شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی ادامه داد: احداث این مرز اوایل سال گذشته با تصویب هیئت دولت به عنوان مرز رسمی زمینی آغاز و همزمان با آن عملیات بهسازی و ساخت این پایانه مرزی در دستور کار اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

طالبی گفت: تاکنون پنج میلیارد ریال در این ارتباط هزینه شده است.

وی از سرمایه‌گذاری برای احداث مرز ایران با کشور جمهوری خودمختار نخجوان به میزان 22 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: مرز ایران و عراق نیز با 67 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول