اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت میاندرود:

بانک‌ها به بنگاه سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت میاندرود با انتقاد از تبدیل شدن بانک‌ها به بنگاه‌های سرمایه‌گذاری خواستار عمل به نخستین وظیفه بانک‌ها یعنی حمایت از تولیدکنندگان شد.

بانک‌ها به بنگاه سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، نشست صنعتگران میاندرودی با مسئولان اقتصادی استان صبح امروز در شهرستان میاندرود برگزار شد.

* بانک‌ها خود را جدا از مردم ندانند

در این جلسه رئیس خانه صنعت میاندرود به نمایندگی از صنعت‌گران با بیان اینکه مردم، تولیدکنندگان و صنعتگران در یک کشتی نشسته‌اند و آن هم کشتی جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه خسارت به این کشتی موجب غرق شدن همه می‌شود، تصریح کرد: اما مسئولان و بانک‌ها در یک ناو زیردریایی قرار دارند که فشارهای اقتصادی بر آنها تاثیری ندارد.

نصرت‌الله نادری ادامه داد: زمانی بوده که بانک‌ها به دنبال اشخاص می‌آمدند تا در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، اما برخی تصمیم‌گیری‌های نابجا و ناپخته سبب شد تا ما امروز در این مکان باشیم.

* در هیچ جای دنیا بانک‌ها به‌عنوان یک بنگاه سرمایه‌گذاری مطرح نیستند

این صنعتگر فعال میاندرودی در ادامه با اشاره به موفقیت بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی در چند دهه گذشته اضافه کرد: در هیچ جای دنیا بانک‌ها به‌عنوان یک بنگاه سرمایه‌گذاری مطرح نیستند و بیشتر در بخش حمایت از تولید‌کنندگان وارد می‌شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن میاندرود ادامه داد: امروز برای صنعتگر ما ارزش قائل نمی‌شوند و قانون مناسبی که بتواند از این بخش حمایت شود وجود ندارد برای مثال چک‌های زیادی در جیب صنعتگر وجود دارد که سال‌هاست هنوز نقد نشده است.

نادری در قسمت انتهایی سخنان خود افزود: که برخی بانک‌ها به فکر آبروی صنعت‌گر نیستند و اخطاریه‌های معوق وام‌ها را به‌صورت باز و بدون پاکت به همسایه‌ها تحویل می‌دهند که این کار مایه نگرانی است.

* 10 پیشنهاد برای برون رفت صنعت

رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان میاندرود در پایان 10 پیشنهاد برای برون رفت صنعت از مشکلات ارائه کرد.

وی به‌روز کردن تمام بدهی‌های معوق شده و نشده با همان اصل سود قرارداد قبلی بدون محاسبه تاخیر و بستن قرارداد جدید در اقساط 10 تا 15 ساله با نرخ سود تک رقمی، تامین سرمایه در گردش تمام واحدهای فعال، نیمه فعال با بازپرداخت قسطی سه تا پنج ساله، صدور اسناد مالکیت برای تمام کارگاه‌ها و کارخانجات به‌صورت فوری و در اختیار گرفتن اسناد محل اجرای طرح با امضا صاحبان صنایع برای ضمانت وام‌ها را از جمله این پیشنهادها برشمرد.

نادری اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود برای برون رفت از مشکلات پیش رو، محاسبه بیمه کارگران تمام صنایع کوچک و بزرگ با نرخ 10درصد، تشکیل صندوق حمایت از کارگران بخش خصوصی برای اخذ انواع وام‌ها، تشکیل صندوق حمایت از سنوات کارگران، تشکیل انجمن صنعت در هر شهرستان، تشکیل صندوق مالی و اعتباری در هر شهرستان با مدیریت اعضا انجمن صنعت همان شهرستان و واریز اعتبارات حمایتی دولت از صنعت به صندوق‌های مالی و اعتباری شهرستان مربوطه مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول