اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اشتغال مازندران مطرح شد

470 میلیون دلار سرمایه‌گذاری منتظر معرفی پروژه در مازندران

خبرگزاری فارس: صندوق توسعه ملی حاضر است در مازندران بیش از 470 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند ولی هنوز طرح‌های مورد نیاز تهیه نشده و یا اگر تهیه شده کامل نشده است که این مسئله انتقاد استاندار مازندران را در پی داشت.

470 میلیون دلار سرمایه‌گذاری منتظر معرفی پروژه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران شامگاه شنبه با حضور مدیران عضو این کارگروه و با ریاست سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

در این نشست طرح‌های قابل استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرتضی هاشم‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست با اعلام اینکه بخش صنعت و معدن مازندران تا مبلغ 470 میلیون دلار می‌تواند از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند، اضافه کرد: تاکنون برای 21 طرح به ارزش 155 میلیون دلار پیشنهاد جذب اعتبار شده است.

وی از افتتاح بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده نان صنعتی ایران در دو هفته آینده در ساری خبر داد.

استاندار مازندران با اعلام پذیرش سرمایه‌گذاری 469 میلیون دلاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: بخش‌های کشاورزی و گردشگری باید بیشترین استفاده را از این اعتبار ببرند.

سید علی اکبر طاهایی با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران برای استفاده از این اعتبارات جز طرح پودر تخم‌مرغ پیشنهاد دیگری را مطرح نکرده است، اضافه کرد: بهره‌مندی از اعتبارات این صندوق می‌تواند بخشی از مشکلات تولید و اشتغال را حل کند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه تاکنون برای 402 میلیون دلار برای اجرایی کردن 23 طرح تولیدی طرح نوشته شده است، گفت: اجرای هشت طرح نیز به اعتبارات یورویی نیاز دارد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول