اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان ظرفیت‌های بالایی برای حضور سرمایه‌گذاران دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متعدد صنعتی و گردشگری است که می‌تواند زمینه حضور بسیاری از سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

کوهبنان ظرفیت‌های بالایی برای حضور سرمایه‌گذاران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران کرمانی حاضر در تور خبری کوهبنان اظهار داشت: شهرستان کوهبنان دارای ظرفیت‌های متعدد صنعتی و گردشگری است که می‌تواند زمینه حضور بسیاری از سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین بحث منطقه کوهبنان معادن است که غنی‌ترین معادن زغال‌سنگ کشور را داراست.

متقی بیان داشت: حدود 7 هزار کارگر در سه شهرستان کوهبنان، راور و زرند مشغول به کار هستند و به دنبال راه‌اندازی صنایع تبدیلی نیز هستیم که در این ارتباط کارخانه ذغالشویی در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: معادن خاک سرخ، کربن، سیلیس، آهن و ... در حال بررسی و شناسایی هستند.

متقی عنوان کرد: شهرستان کوهبنان دارای بیشترین معادن خاک نسوز است، لذا از همه سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرستان دعوت به عمل می‌آوریم.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مقوله کاری ما در کوهبنان با توجه به داشته‌های میراث فرهنگی بحث تقویت گردشگری است.

متقی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری متعدد شهرستان کوهبنان از جمله سلسله آسیاب‌ها، برج‌ها، مساجد و قلعه‌ها گفت: در هیچ جای کشور نمی‌توان منطقه کوچکی را با این وسعت آثار و ابنیه‌های تاریخی دید.

وی عنوان کرد: مساجد و تکایا و برج‌های تاریخی نشان از قدمت و فرهنگ شهرستان و شاخص‌های ما برای تقویت بحث گردشگری است.

متقی خاطرنشان کرد: بیش از 100 اثر تاریخی در شهرستان کوهبنان شناسایی شده که 26 اثر به ثبت رسیده‌ است.

فرماندار کوهبنان با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی استان کرمان در این شهرستان اظهار داشت: آثار میراث فرهنگی در این مکان متولی درستی ندارند و این امر ضربات زیادی به حوزه گردشگری وارد می‌کند.

متقی با اشاره به اجرای آبیاری تحت فشار در شهرستان کوهبننان بیان کرد: 800 میلیون تومان برای اجرای آبیاری تحت فشار در مزارع این شهرستان اختصاص داده شد که تنها 400 میلیون تومان آن جذب شده است.

وی دلیل نامگذاری شهرستان کوهبنان را با عنوان بام فرهنگی استان کرمان گفت: مبنای این نامگذاری حضور عرفای نامدار، بزرگان حوزه دین و ظرفیت‌های بالای گردشگری است.

متقی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که هر جا با یک شعار مناسب منطقه حرکت کنیم، یقیناً مردم آن منطقه سعی و حرکت ‌می‌کنند.

فرماندار کوهبنان بیان کرد: آب و هوای خوب این منطقه ویژگی‌های خاص و بالقوه‌ای را ایجاد کرده است که سعی بر شناسایی آنها و برنامه‌ریزی داریم.

وی افزود: وجود مزارع زعفران، گل محمدی، درختان سردرختی مانند بادام، گردو، زردآلو و ... و همچنین پرورش کبک، شترمرغ و بوقلمون در این شهرستان قابل توجه است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول